Performancing Metrics

طلای جهانی به ۱۲۵۰ دلار صعود کرد | اتاق خبر
کد خبر: 389009
تاریخ انتشار: 6 اسفند 1395 - 14:43
طلای جهانی پس از این‌که روز پنج‌شنبه تحت تاثیر ضعف ارزش دلار، به بالاترین قیمت در سه ماه و نیم گذشته صعود کرد، در اوایل معاملات روز جمعه ثابت ماند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۴۹.۳۷ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز پنج‌شنبه به ۱۲۵۱.۱۴ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۱۱ نوامبر بود. این فلز از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از یک درصد رشد قیمت نشان می‌دهد.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ثابت بود و در ۱۲۵۰.۸۰ دلار قرار گرفت. بهای معاملات این بازار روز پنج‌شنبه ۱۸.۱۰ دلار یا ۱.۵ درصد افزایش یافت و در ۱۲۵۱.۴۰ دلار بسته شد.

به گفته ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone، حرکت قیمت طلا در روز پنج‌شنبه نشان داد که معامله‌گران انتظار ندارند نرخ‌های بهره آمریکا در نشست مارس بانک مرکزی این شرکت افزایش پیدا کند.

طبق گزارش آخرین نشست بانک مرکزی آمریکا که روز چهارشنبه منتشر شد، بسیاری از سیاست‌گذاران این بانک اظهار کرده‌اند افزایش نرخ‌های بهره در آینده نزدیک اقدام مناسبی به نظر می‌رسد. با این همه آنها همچنین به عمق ابهامی که در این بانک نسبت به عدم شفافیت برنامه اقتصادی دولت جدید وجود دارد، اشاره کرده‌اند.

طلا به افزایش نرخهای بهره آمریکا فوق العاده حساس است زیرا نرخهای بالاتر، هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را افزایش دهد و جذابیت سرمایه گذاری در آن را کمتر می کند و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می کند.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران منتظر سخنرانی هفته آینده دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، در برابر کنگره هستند. بازارها امیدوارند وی در این سخنرانی برنامه‌ اقتصادی خود را تشریح کند.

ترامپ روز گذشته به مدیران عامل شرکت‌های بزرگ آمریکایی گفت: قصد دارد میلیون‌ها شغل را به آمریکا بازگرداند، اما به جزییات برنامه‌های خود برای معکوس کردن روند کاهش مشاغل تولیدی در یک دهه گذشته اشاره‌ای نکرد.

ابهامات سیاسی شامل تردیدها نسبت به سیاستهای ترامپ و همچنین انتخابات آینده در فرانسه و هلند از طلا حمایت کرده و این فلز ارزشمند از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون بیش از هشت درصد رشد قیمت داشته است.

بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC که یکی از صحیح‌ترین پیش بینی‌ها را برای قیمت طلا داشته است، پیش بینی کرد طلا به دلیل ریسکهای سیاسی، احتمالا در نیمه اول سال ۲۰۱۷ در بالای ۱۲۰۰ دلار می ماند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۸.۲۰ دلار رسید و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش در ۱۰۰۷ دلار ایستاد در حالی که هر اونس پالادیوم ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۷۷۴.۲۵ دلار رسید.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید