Performancing Metrics

توافق ارزی گمرک و بانک مرکزی | اتاق خبر
کد خبر: 395380
تاریخ انتشار: 6 تیر 1396 - 15:36
ثبت منشاء ارز واردات کالا الزامی شد؛
مدیرکل فناوری اطلاعات گمرک ایران از انجام توافقی با بانک مرکزی خبر داد که طی آن ثبت منشاء ارز واردات کالا الزامی شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، فیروزه خیالی با بیان اینکه مدیریت بر ورود و خروج ارز از کشور همیشه به عنوان یکی از دغدغه های دولت ها بوده است، درباره راه اندازی پنجره ثبت منشاء ارز با هماهنگی بانک مرکزی گفت: از ابتدای دولت یازدهم با راه اندازی پنجره واحد در گمرک، کلیه ورودی و خروجی های ارزی برای کالا تحت مدیریت و نظارت بانک مرکزی قرار گرفته است.

مدیرکل فناوری اطلاعات گمرک ایران اظهارداشت: پیش از این، اسنادی تنظیم و در اختیار بانک های عامل قرار می گرفت که بعضا این اسناد مورد جعل و سوء استفاده قرار می گرفت.

خیالی ادامه داد: بعضا کالایی که وارد کشور نشده بود، ‌به ازاء‌ آن ارز از کشور خارج می شد. در حال حاضر، با تفاهم نامه گمرک و بانک مرکزی، مبنا بر تبادل اطلاعات قرار گرفت.

این مقام مسئول در گمرک ایران افزود: بر این اساس، گمرک تمامی اطلاعاتی که قبلا ثبت و سفارش شده و بر مبنای آن اسناد بانکی مبادله شده را در اختیار بانک های عامل قرار می دهد و این بانک ها می توانند صحت اسناد را بررسی کرده و مشخص شود که آیا کالایی وارد کشور شده و یا خیر؟

وی بیان داشت: حتی به اطلاعات اینکه کالا بر مبنای اظهار صورت گرفته وارد کشور شده و از گمرک ترخیص شد یا خیر نیز می توان دسترسی پیدا کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید