Performancing Metrics

قاسمی: این اقدامات تلاشی برای تاثیر بر فرآیند تعامل اروپا و ایران است | اتاق خبر
کد خبر: 395440
تاریخ انتشار: 7 تیر 1396 - 17:54
در واکنش به بیانیه ضد حقوق بشری پارلمان اروپا علیه ایران
قاسمی در واکنش به بیانیه تعدادی از نمایندگان پارلمان اروپا گفت: ما چنین ادعاهای نادرست که مبتنی بر فریبکاری و فرضیات ناصحیح است، فاقد هرگونه اعتبار و ارزش تلقی می‌کنیم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به صدور بیانیه اخیر برخی از اعضای پارلمان اروپا در خصوص جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تعداد محدودی از نمایندگان پارلمان اروپا که به ارتباط با برخی گروه‌های معاند و گروهک منافقین مشهور هستند، تلاش داشته‌اند با سوء استفاده از موقعیت خود ادعاهای غیر واقعی درباره وضعیت حقوق بشر در  ایران را مطرح کنند.

قاسمی افزود: گروهک تروریستی منافقین نیز در ادامه اقدامات مشابه و آمارسازی‌های قبلی خود و در یک اقدام مزوّرانه، همچون همیشه و گذشته اسامی برخی از نمایندگان پارلمان اروپا را به عنوان حامی بیانیه فوق الذکر و بدون اطلاع و امضای آنان منتشر کرده است. این در حالی است که بسیاری از نمایندگان فعال و آشنا به مسائل ایران و منطقه در پارلمان اروپا، به سبب آگاهی از ماهیت این اقدام غیر حرفه ای و غیر اخلاقی همواره از همراهی با آن سر باز زده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: ما این اقدام را تلاشی برای تاثیرگذاری بر فرآیند تعامل و همکاری و روابط رو به رشد جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اروپایی که آثار بسیار سازنده و مثبتی در همه زمینه‌ها برای طرفین داشته است، می‌دانیم.

قاسمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این‌گونه ترفندهای روانی و تبلیغاتی، معتقد به تعامل سازنده و مبتنی بر احترام متقابل با اتحادیه اروپا در همه زمینه‌های مورد علاقه طرفین از جمله در زمینه موضوعاتی مانند چگونگی گسترش همکاری‌های دو جانبه، مسایل زیست محیطی، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با تروریسم، قاچاق انسان و جنایات سازمان یافته، حقوق بشر و دیگر موضوعات مبتلا به جامعه جهانی است و اعتقاد دارد صدور این‌گونه بیانیه‌های بی‌اساس و بی‌اعتبار، جایگاه و منزلت پارلمان اروپا را خدشه‌دار می‌کند؛ از این رو انتظار دارد نمایندگان پارلمان اروپا با حساسیت‌های لازم در قبال این‌گونه بیانیه‌ها و با تفکر و دقت لازم و ضمن کنکاش از طراحان و تهیه‌کنندگان آن برخورد کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: بدون تردید هرگونه تلاش برای قبولاندن ارزش‌های خاص یک کشور یا منطقه به سایر جوامع با فرهنگ‌ها، آداب و سنن متفاوت، تلاشی در جهت رجعت به پارادایم‌های کهنه و منسوخ در روابط بین‌المللی است. ما چنین ادعاهایی را که مبتنی بر فریبکاری، فرضیات ناصحیح و ناآگاهانه است، فاقد هرگونه اعتبار و ارزش تلقی می‌کنیم.

قاسمی در پایان هم‌چنین با تاکید بر عزم جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با پدیده شوم تروریسم افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای محو ریشه‌های تروریسم، ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه، هیچ‌گونه شکی به خود راه نداده و با تمام قوت و توان با این بلیّه زشت و نفرت‌انگیز مبارزه خواهد کرد. در این رابطه، اقدامات به جا و موثر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه بی‌امان با جریان‌های تکفیری و تروریستی منطقه بدون توجه به یاوه‌گویی‌های حامیان تروریست‌های جنایتکار تداوم خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید