Performancing Metrics

قیمت نفت به بالاترین رقم ۲۶ ماه اخیر رسید | اتاق خبر
کد خبر: 399891
تاریخ انتشار: 5 مهر 1396 - 02:34
بدنبال تهدید ترکیه مبنی بر قطع لوله نفت اقلیم کردستان؛
ترکیه تهدید کرد که خط لوله نفت کردستان را قطع می کند؛ همین تهدید موجب شد قیمت نفت به بالاترین رقم ۲۶ ماهه خود برسد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، در معاملات امروز بازارهای جهانی با تهدید ترکیه به قطع خط‌لوله و جریان خروجی نفت ازاقلیم کردستان به دنیای خارج، تقویت شد و پس از این که قیمت نفت خام برنت به بالاترین میزان ۲۶ ماهه خود رسید، قیمت‌ها آرام گرفت.

رییس‌جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان روز دوشنبه تهدید کرد که خط لوله‌ای را که صادرات نفت از شمال عراق را انتقال می‌دهد قطع خواهد کرد و فشارها را بر منطقه خودگردان کردستان به علت برگزاری رفراندوم استقلال، افزایش داد.

خط لوله کردستان به بندر سیهان ترکیه معمولا بین ۵۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار بشکه در روز نفت را منتقل می‌کند. فقدان این مقدار نفت به اضافه کاهش تولید ۱.۸ میلیون بشکه‌ای اعضای اوپک و سایر تولیدکنندگان مهم، نگرانی‌ها از محدودتر شدن تامین نفت را افزایش داده است.

تومومیچی آکوتا، اقتصاددان ارشد شرکت تحقیقاتی و مشاور میتسوبیشی یواف‌جی، می‌گوید: التزام بالای تولیدکنندگان در کاهش متحد تولید و اخبار واکنش ترکیه به رفراندوم به قیمت‌های نفت کمک کرد.

قیمت نفت برنت در معاملات امروز به بشکه‌ای ۵۹.۴۹ دلار، رسید که بالاترین سطح آن از جولای ۲۰۱۵ است. این قیمت از کمترین میزان سال ۲۰۱۷ بیش از ۳۴ درصد بالاتر بود. در ادامه معاملات امروز

قیمت نفت با ۱۷ سنت کاهش در بشکه‌ای ۵۸.۸۵ دلار معامله شد.

نفت خام تگزاس غرب آمریکا با ۱۰ سنت کاهش به ۵۲.۱۲ دلار به ازای هر بشکه رسید، این درحالیست که در ابتدای امروز قیمت نفت خام آمریکا به بالاترین سطح ۵ ماهه خود یعنی ۵۲.۴۳ دلار برای هر بشکه رسید.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید