Performancing Metrics

شکایت شرکت انگلیسی از شرکت فرودگاهها | اتاق خبر
کد خبر: 401049
تاریخ انتشار: 29 مهر 1396 - 18:51
یک شرکت انگلیسی از شرکت فرودگاه های ایران؛ به دلیل خرید هواپیمای فلایت چک از یک شرکت دیگر، ۸ میلیون یورو بالاتر از رقم پیشنهادی این شرکت؛ به سازمان بازرسی کل کشور شکایت کرد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، سخنگوی قوه قضائیه اخیرا اعلام کرد شکایت از شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بابت خرید گران قیمت هواپیمای فلایت چک به سازمان بازرسی کل کشور واصل شده است.

بر اساس این گزارش، موضوع شکایت از شرکت فرودگاه ها، خرید هواپیمای فلایت چک از سوی این شرکت با واسطه گری شرکت آلمانی «ایرو دیتا» بوده که رقم پیشنهادی ایرودیتا ۱۱ میلیون یورو بود.

شرکت اف سی اس ال (FCSL) که یک شرکت انگلیسی است، در شکایت خود از شرکت فرودگاهها به سازمان بازرسی کل کشور آورده است: این شرکت مدتی قبل در مکاتبه با وزارت راه و شهرسازی اعلام آمادگی کرد که می تواند یک دستگاه هواپیمای فلایت چک DA۶۲ (اکبند) مورد نیاز شرکت فرودگاهها را به قیمت ۲ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۱۲۳ یورو تامین کند؛ حال آنکه شرکت فرودگاه ها این هواپیما را در نهایت با واسطه گری یک شرکت آلمانی به نام «ایرو دیتا» به مبلغ ۱۱ میلیون یورو می خرد که نتیجه این اقدام هدررفت ۸ میلیون یورو از منابع ارزی ایران شد.

گفتنی است شرکت فرودگاه ها در اطلاعیه ای در تاریخ ۱۰ اردبیهشت ما امسال خبر امضای قرارداد خرید هواپیمای فلایت چک A۳۵۰ king air را منتشر کرده بود.

همچنین شرکت اف سی اس ال (FCSL) در این شکایت نامه که به سازمان بازرسی کل کشور ارسال کرده است، از این شرکت درخواست کرد تا علاوه بر رسیدگی به روند خرید شرکت فرودگاه ها از ایرو دیتا، قراداد فی مابین دو شرکت را لغو کند.

هواپیمای فلایت چک به هواپیماهایی گفته می شود که از سوی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران یا سایر نهادهای متولی مدیریت فرودگاه ها در دیگر نقاط دنیا بابت تست و آزمایش مشخصات تقرب پرواز و رفع مشکلات دید خلبانان و کنترل وضعیت باند در هنگام نشست و برخاست هواپیماهای مسافری به کار گرفته می شود. معمولا دوره آزمایش و چک مشخصات پروازی و تقرب پروازها در هر فرودگاه بین دو هفته تا یک ماه به طول می انجامد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید