Performancing Metrics

بخش خصوصی با بهره ۲۰ درصد تولید و صادرات می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 402157
تاریخ انتشار: 23 آبان 1396 - 20:20
معاون خانه صنعت و معدن:
معاون خانه صنعت و معدن گفت: شرایط کنونی برای بخش خصوصی شرایطی نابرابر است و نرخ پایین بهره در کشورهای خارجی، رقابت را دشوار کرده است، با این وجود تولیدکنندگان همچنان تلاش می‌کنند تا با نرخ بهره ۲۰ درصد تولید و صادر کنند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بیژن پناهی زاده در مراسم بزرگداشت روز ملی صادرات که امروز (۲۳آبان ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های زیادی از جمله مرزهای بین المللی، دریایی، زمینی، هوایی، خطوط راه‌آهن و بنادر دارد ولی آنگونه که شایسته است، از این پتانسیل‌ها استفاده نشده است.

وی افزود: دسته‌بندی مناسب، تولید کالای با کیفیت و پایین بودن قیمت تمام شده محصول به منظور رقابت با رقیبان خارجی از وظایف صادرکنندگان و تولیدکنندگان است و قوانین و تسهیلات کم بهره و ارتباطات سیاسی، اقتصادی، زیرساخت‌ها، پایانه‌ها و مشوق‌ها از جمله وظایف دولت است که باید به آن‌ها توجه شود.

رییس خانه صنعت و معدن خوزستان تصریح کرد: نحوه فروش، دانستن راهکارها، شناسایی بازار و نیز فرصت‌ها و تهدیدها در افزایش صادرات نقش مهمی دارند که تنها با مذاکرات تجاری، دانستن زبان تجاری و داشتن مشاوران متخصص امکانپذیر خواهد بود.

پناهی زاده با بیان این‌که دولت و بخش خصوصی، هر کدام در قبال استفاده از ظرفیت‌های خوزستان وظایفی دارند، گفت: عدم تسلط به امر بازاریابی بین المللی، مدیریت مسئله و بی اهمیت شمردن این موضوع، باعث شده تا بازارهای بسیاری را از جمله در صنعت سیمان، سنگ آهن و سنگ تزیینی از دست بدهیم.

وی ادامه داد: بخشی از این مشکلات ناشی از عملکرد صادرکنندگان و بخشی از آن به دلیل نحوه برخورد دولت با مقوله صادرات از جمله در بحث تعرفه‌ها، تصمیمات و بخشنامه‌های مختلف بوده است.

معاون خانه صنعت و معدن ایران عنوان کرد: شرایط کنونی برای بخش خصوصی شرایطی نابرابر است و نرخ پایین بهره در کشورهای خارجی، شرایط رقابت را دشوار کرده است با این وجود تولیدکنندگان همچنان تلاش می‌کنند تا با نرخ بهره ۲۰ درصد تولید و صادر کنند.

پناهی زاده اظهار کرد: باید با ایجاد مشوق‌ها و رفع موانع تولید، امکان صادرات بیشتر را فراهم و زمینه را به گونه‌ای مهیا کنیم تا صادرکننده نگران مسائل خردی مثل تعطیل بودن مرزها، مشکلات پایانه‌ها و تعرفه‌ها که در دنیای تجارت امروز حل شده است، نباشد.

وی گفت: بحث وجود رایزن‌های اقتصادی در صادرات، موضوع بسیار مهمی است و متاسفانه رایزن‌های اقتصادی ایران در این زمینه عملکرد ناموفقی داشته‌اند. بنابراین نیاز است تا در اتاق‌های بازرگانی، کنسولگری‌ها و سفارت‌های ایران در خارج از کشور یک نفر از بخش خصوصی حضور داشته باشد تا فضای صادرات را تسهیل کند.

رییس خانه صنعت و معدن خوزستان خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌ها و مشاوره‌های آموزشی باید توسط اتاق‌های بازرگانی و خانه صنعت و معدن جدی گرفته شود تا با مشاوره به کسانی که قصد ورود به بحث صادرات را دارند، فضای مناسبی برای تولید و صادرات فراهم شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید