Performancing Metrics

حذف روادید گام ارزشمندی در جهت توسعه اقتصادی کشور است | اتاق خبر
کد خبر: 403363
تاریخ انتشار: 21 آذر 1396 - 09:53
دبیر شورای عالی مناطق آزاد:
مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: حذف روادید گام ارزشمندی در جهت توسعه اقتصادی منطقه آزاد اروند و کشور است و پیام مهم این کار در منطقه آزاد، امنیت و صلح و دوستی مردم مرزنشین و کشور به جهان است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مرتضی بانک روز دوشنبه (20 آذر) در آیین رونمایی از ورود اتباع خارجی بدون روادید در منطقه آزاد اروند، که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: ایران تنها کشوری است که در همسایگی با ۱۵ کشور قرار دارد که اگر از این عنصر و ظرفیت‌های آن استفاده کنیم هیچ محدودیتی نمی‌تواند در اقتصاد ما تاثیرگذاری کند.

وی افزود: ما یک کشور مستقل هستیم که همواره با محدودیت‌های سیاسی و اقتصادی و تحریم‌ها مواجه بودیم. دیپلماسی و ارتباط موثر با کشورهای دیگر می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات و محدودیت‌ها به ما کمک کند.

بانک با بیان این‌که تنوع قومی در شهرهای مرزی ضامن وحدت و یکپارچگی کشور است، تصریح کرد: پیوند فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی با سیاست‌های کلان دولت بهترین شرایط را برای شهرهای مرزی مجاور با کشورها فراهم می‌کند.

وی افزود: ظرفیت‌سازی در شهرهای پیرامون کشور و تسهیل ورود اتباع به این مناطق در حفظ امنیت و توسعه تاثیرگذار است و پیام این اقدام علی‌رغم همه محدودیت‌ها و دشمنی کشورهای استکباری و برخی قدرت‌ها، این منطقه را به محل امن و اقتدار کشور تبدیل کرده است.

بانک با بیان این‌که امنیت مهم‌ترین آیتم برای سرمایه‌گذاری است، گفت: باید زیرساخت‌های گردشگری فراهم شود. منطقه آزاد اروند امکان تردد آسان گردشگران را از طریق مسیرهای هوایی، زمینی، ریلی و دریایی دارد و پیام مهم این در منطقه آزاد، امنیت و صلح و دوستی مردم مرزنشین و کشور به جهان است.

وی افزود: همجواری با کشور عراق باعث شده تا به نحو مطلوب از این کار استفاده لازم را ببریم و امروز در این کشور و منطقه اقدامی انجام می‌دهیم که در راستای صلح و دوستی و کشورداری است.

بانک اظهار کرد: عراق می‌تواند واسطه روابط ایران با سایر کشورهای غربی باشد و معتقدیم هر طرح یا اقدامی در فعالیت‌های توریستی، صنعتی و توسعه‌ای باید با نگاه بلندمدت باشد و کاری نکنیم کار و فعالیتی الان انجام دهیم که ۵ سال آینده پشیمان باشیم که چرا این کار را با افق بلندتر پیش‌بینی و اجراء نکردیم.

وی ادامه داد: توسعه بندر و پذیرش کشتی مناسب، نیاز به کار جدی است و خرمشهر نگین کشور بود و باید به جایگاه قبل برگردد و باید بتوانیم ظرفیت ورود کشتی‌های بالای ۲۵ هزار تن را به بنادر منطقه فراهم کنیم.

بانک گفت: توسعه صنعتی در برنامه دولت و مناطق آزاد قرار دارد و همچنین توسعه گردشگری و ظرفیت‌سازی جدیدی لازم است و پایه همه این بخش‌ها، خصوصی است.

وی افزود: می‌توانیم از سرمایه خارجی بدون این که سرمایه‌های آنها به‌صورت نقدی وارد کشور شود، استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید