Performancing Metrics

شارژ بی‌سیم گوشی؛ این بار با لیزر | اتاق خبر
کد خبر: 406851
تاریخ انتشار: 5 اسفند 1396 - 11:08
دانشمندان به روش جدیدی دست یافته‌اند که می‌توان از پرتوهای لیزر برای شارژ گوشی‌های هوشمند استفاده کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، پژوهشگران و محققان در دانشگاه واشنگتن واقع در ایالات متحده آمریکا به تازگی اعلام کرده‌اند که توانستند به روش نوینی برای شارژ کردن گوشی‌های هوشمند دست پیدا کنند و آن هم استفاده از پرتوهای لیزر است.

آن‌ها روش انجام این کار را به این صورت تشریح کرده‌اند که پرتوهای متراکم نور تحت عنوان لیزر که انرژی بسیار زیاد آن‌ها برای انجام کارهای درمانی و زیبایی استفاده می‌شود، هم اکنون به منظور شارژ کردن سریع و بی‌سیم گوشی‌های همراه و هوشمند قابل استفاده است. بدین ترتیب که در اتاقی محفوظ، دستگاه فرستنده پرتوهای لیزر به گوشی هوشمندی که به صورت آزمایشی در آن اتاق قرار گرفته بود، پرتوهای لیزر را ارسال می‌کند و بدین ترتیب گوشی مذکور با دریافت نور و انرژی لازم، شارژ می‌شود.

در گزارش پایانی این دانشمندان که در انجمن و ژورنال تخصصی تکنولوژی ماشینی برای موبایل و دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی نیز به چاپ رسیده است، تاکید کرده‌اند که سرعت شارژ گوشی هوشمند از این روش کاملا برابر با سرعت شارژ با استفاده از یک کابل USB است.

شیام گولاکوتا - استاد دانشگاه واشنگتن و دبیر آزمایش و مقاله شارژ مبتنی بر لیزر - در این باره می‌گوید: "در وهله اول تنها تمرکز ما برروی ایمنی و کیفیت شارژ شدن دستگاه‌های الکترونیکی مجهز به باتری است که در این آزمایش‌ها خوشبختانه با موفقیت توانستیم گوشی‌های هوشمند مورد آزمایش خود را با ایمنی مناسب و بدون هیچ مشکلی شارژ کنیم".

وی ادامه داد:"ما از صفر تا صد این آزمایش را خودمان انجام داده و هم اکنون مفتخریم اعلام کنیم که شارژ مبتنی بر لیزر، از سرعت بسیار خوبی هم برخوردار است و تفاوتی با شارژ از طریق کابل USB ندارد".

او همچنین در جایی دیگر به فواید و کاربردهای وسیعی که فناوری لیزر می‌تواند در زندگی امروزه داشته باشد، اشاره می‌کند و امیدوار است که در آینده‌ای نه چندان دور همگی بتوانند از قابلیت‌های فراوان این فناوری نوین بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید