Performancing Metrics

محبوب‌ترین مقاصد سرمایه‌گذاری خارجی معرفی شدند | اتاق خبر
کد خبر: 408065
تاریخ انتشار: 2 فروردین 1397 - 19:17
در یک نتیجه عجیب، فیلیپین به عنوان محبوب‌ترین مقصد سرمایه‌گذاری از دید سرمایه‌گذاران معرفی شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در نظرسنجی از 6000 سرمایه‌گذار در معیارهای مختلفی چون ثبات اقتصادی، محیط مطلوب مالیاتی، نوآوری، نیروی کار ماهر و متخصصان آشنا به فناوری‌های روز که توسط موسسه " یو اس نیوز اند ورلد ریپورت" صورت گرفت، فیلیپین به عنوان محبوب‌ترین مقصد سرمایه‌گذاری از دید سرمایه‌گذاران معرفی شد و اندونزی، دیگر کشور آسیایی عضو اتحادیه آ.سه.آن در رده دوم قرار گرفت.

این موسسه اعلام کرده است انتظار می‌رود در سال‌های پیش رو به دلیل نیروی کار ارزان و ماهر، سرمایه‌گذاری اقتصادهای مهمی نظیر چین در این دو کشور افزایش یابد.  

لهستان به عنوان تنها کشور عضو اتحادیه اروپا در بین 5 کشور برتر برای سرمایه‌گذاری، در جایگاه سوم قرار گرفت.

در این گزارش آمده است: در شرایطی که در بسیاری از مناطق جهان، دوره تغییرات و بی‌ثباتی فرا رسیده است، سرمایه‌گذاران می‌توانند امنیت و ثبات را در لهستان بیابند.

این موسسه افزوده است: بانک جهانی در گزارش جدید خود، برخلاف تلاطمات درونی اتحادیه اروپا، خروج انگلیس از این اتحادیه و بحران پناهجویان، حال اقتصاد لهستان را خوب ارزیابی کرده است.

نکته جالب این است که دو کشور بعدی لیست، باز هم  ازاعضای اتحادیه آ.سه.آن هستند: مالزی با نیروی کار ماهر و دولت طرفدار فعالیت‌های تجاری در رده چهارم قرار دارد و پس از آن سنگاپور قرار دارد که علی رغم محدودیت در زمین به دلیل مساحت کم، موفق شده است با بهره‌گیری از تکنولوژی و نوآوری، بهره‌وری و کارایی را حداکثر کند و یکی از جذاب‌ترین مناطق سرمایه‌گذاری برای خارجیان باشد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید