Performancing Metrics

بیمه‌ها بار دیگر در لیست سازمان خصوصی‌سازی قرار گرفتند | اتاق خبر
کد خبر: 411196
تاریخ انتشار: 6 خرداد 1397 - 14:57
در حالی که دو شرکت بیمه در اواخر سال گذشته توسط سازمان خصوصی‌سازی عرضه شدند و اهلیت خریدارشان به تایید نرسید، بار دیگر این شرکت‌ها در لیست سازمان خصوصی‌سازی قرار گرفتند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در اواخر سال گذشته ۱۷.۳۲ درصد از سهام شرکت بیمه البرز در لیست واگذاری های سازمان خصوصی سازی قرار گرفت، اما پس از این واگذاری خبرهایی رسید حاکی از اینکه این شرکت بار دیگر به بخش دولتی واگذار شده است. شنیده می‌شد کنسرسیومی که این شرکت را خریداری کرده،  متشکل از سه نهاد بوده که یکی از آنها صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی بود.  

اما در نهایت بعد از گذشت مدتی این معامله قطعی نشد و علی صحرایی - معاون بازار شرکت بورس -درباره واگذاری بلوک ۱۷.۳۴ درصدی بیمه البرز گفت: خریدار این سهم به تایید بیمه مرکزی نرسید و معامله قطعی نشده است. خریدار کنسرسیومی به رهبری تامین اجتماعی بود.

اما به تازگی برای بار دیگر این شرکت و همچنین بیمه اتکایی امین برای دور جدید واگذاری‌های سازمان خصوصی سازی لیست شدند و قرار بر این است که ۱۷.۳۴ از شرکت بیمه البرز و ۱۱.۴۴ درصد بیمه اتکایی امین در تاریخ ۲۸ خردادماه سال ۱۳۹۷ از طریق عرضه در بورس به بخش خصوصی واگذار شود.

در اطلاعیه عرضه سهام بیمه البرز درباره شرایط واگذاری این سهم آمده است که خریدار می‌تواند یکجا نقد یا نقد و اقساط مبلغ سهام را پرداخت کند در حالت نقد و اقساطی ۳۰ درصد مبلغ باید به صورت نقدی و مابقی به صورت اقساطی طبق شرایط اعلام شده پرداخت شود.

تعداد سهام قابل عرضه بیمه البرز ۶۹۳ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۷۷۷ سهم است که قیمت پایه آن ۱۰۸ تومان و ۹ ریال می‌شود. قیمت پایه معادل با قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به اضافه ۲۰ درصد به شرط آنکه از ۱۰۸ تومان و ۹ ریال کمتر نباشد.

همچنین  همانطور که شرح داده شد بیمه اتکایی امین نیز برای بار دیگر قرار است در روز دوشنبه ۲۸ خردادماه سال ۱۳۹۷ در فرابورس عرضه شود. تعداد سهام قابل عرضه این شرکت ۲۸۵ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۸۷۲ سهم است که معادل ۱۱.۴۴ درصد از کل سهام می‌شود. فروشنده این سهم سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی است. قیمت پایه هر سهم معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به اضافه ۲۰ درصد به شرط آنکه مبلغ آن از ۱۲۵ تومان و ۴ ریال کمتر نباشد. این سهم در بازار دوم فرابورس ایران عرضه خواهد شد.

مشاور کل رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد عرضه این سهم‌ها و علت تایید نشدن خریدار قبلی در پاسخ به اینکه اهلیت خریدار توسط بورس یا بیمه مرکزی تایید نشده، گفت: یک بخش از عدم تایید ها مربوط به بورس و یک بخش دیگر مربوط به بیمه مرکزی بود. فکر می کنم خریدار بیمه اتکای امین را بورس تایید صلاحیت نکرد و از طرفی خریدار بیمه البرز را بیمه مرکزی تایید نکرد. طبیعتا این به این معنی نیست که این شرکت‌ها بار دیگر عرضه نشوند. تصور من این است که اینها خریدار دارند البته پس از خریداری شدن صلاحیت‌شان توسط نهادهای مرتبط انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید