Performancing Metrics

آزادراه اصفهان-شیراز تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 450292
تاریخ انتشار: 24 مهر 1400 - 19:47
آزادراه اصفهان-شیراز به عنوان یکی از ابرپروژه‌های راه‌سازی که حدود دو ساعت زمان سفر بین این دو استان را کاهش می‌دهد تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، آزادراه اصفهان-شیراز تا کنون حدود ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بر اساس وعده‌های مسئولان تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. این مسیر می‌تواند ۱۳۰ کیلومتر و حدود دو ساعت از زمان تردد بین استان‌های اصفهان و شیراز را کوتاه‌تر کند.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در بازدید هفته گذشته خود از این آزادراه اظهار کرد: طول مسیر تا قطعه ششم۲۱۰ کیلومتر است که  ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. قطعه ۷ نیز بالغ بر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم طبق تفاهمی که هفته گذشته با وزارت دفاع داشتیم، در سرمایه‌گذاری مشترک دو وزارتخانه  بتوانیم احداث قطعه هفت را هم سرعت دهیم.

وی افزود: بخشی از احداث قطعه ۸ این آزادراه را شهرداری شیراز و بخشی دیگر را طبق توافقی که داشتیم، وزارت دفاع بر عهده گرفته است. در تلاش هستیم احداث این آزادراه را سرعت دهیم که بتوانیم آن را که جزو طولانی‌ترین آزادراه‌های کشور است، هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسانیم.

خیراله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور نیز در حاشیه بازدید از این پروژه گفت: در ۳ مرحله این آزادراه را برای مردم جنوب کشور یعنی استان‌های فارس، هرمزگان و بوشهر به بهره‌برداری می‌رسانیم به گونه‌ای که مرحله نخست در چند ماه آینده یا حداکثر تا اوایل سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسیده که طول آن ۲۱۲ کیلومتر بوده و تاکنون نزدیک به ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: مرحله بعدی احداث قطعات ۷ و ۸ این آزادراه است که این قطعات نیز پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصدی دارند. در بازدیدی که توسط وزیر راه و شهرسازی از این آزادراه انجام شد، توافق شد که  عملیات اجرایی اتصال این آزادراه را به شهر شیراز را تسریع کنیم. به این ترتیب باید بتوانیم در انتهای سال ۱۴۰۱ و اوایل سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی این بخش‌ها را نیز به اتمام برسانیم.

خادمی ادامه داد: تاکنون حدود ۳ هزار میلیارد تومان با سرمایه‌گذاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی برای اجرای این پروژه هزینه شده است. ارزش به روز پروژه حدود ۷ هزار میلیارد تومان است و بنابراین این پروژه به عنوان یک ابرپروژه راهسازی کشور آخرین مراحل اجرایی خود را پشت سر می‌گذارد. امیدواریم که احداث این آزادراه تحولی در بخش ترانزیت و حمل ونقل کالا و مسافر به جنوب کل ایران، به خصوص استان فارس و استان‌های هرمزگان و بوشهر ایجاد کند. 

این آزادراه قرار است اصفهان را در هشت فاز به بوشهر وصل کند که به نظر می‌رسد قطعات ۷ و ۸ این آزادراه یعنی آزادراه شیراز-بوشهر تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد اما آزادراه اصفهان-شیراز اگر وزارت راه و شهرسازی مانند سال‌های گذشته بد قولی نکند تا پایان امسال یا نهایتا اوایل سال آینده افتتاح خواهد شد.

 
 
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید