Performancing Metrics

راندمان نیروگاه‌های حرارتی به ۴۰ درصد می‌رسد | اتاق خبر
کد خبر: 457102
تاریخ انتشار: 8 خرداد 1402 - 11:23
معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته با ایجاد زیرساخت‌های مناسب می‌توان راندمان نیروگاه‌ها را تا پنج سال آینده به ۴۰ درصد رساند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از  بازار به نقل از وزارت نیرو، ناصر اسکندری با تاکید بر اینکه نیروگاه‌های حرارتی نه در ایران بلکه در هیچ کجای دنیا قابل حذف نیستند، تصریح کرد: نیروگاه‌های حرارتی قطعا ادامه حیات خواهند داد ولی اینکه جهت‌گیری ایران و دنیا بر این مبناست که راندمان این نیروگاه‌ها را افزایش دهند امری طبیعی است.

وی افزود: ارتقای راندمان نیروگاه‌ها یک الزام محیط زیستی و قانونی است که می‌بایست محقق شود، افزایش و ارتقای راندمان نیروگاه‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد، هرچه میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه افزایش یابد بیشتر می‌توانیم راندمان نیروگاه‌ها را ارتقا دهیم.

معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی با بیان اینکه تکنولوژی مورد نیاز و سوخت مصرفی نیز در این میان اثر گذار است؛ اظهار کرد: قطعا این عدد به بالای ۴۰ درصد با سرمایه‌گذاری مناسب قابل وصول است و می‌توانیم به این عدد دست یابیم.

به گفته اسکندری، پیش‌بینی می‌شود که ظرف پنج سال آینده به این عدد برسیم، سرمایه‌گذاری که لازم است تا به این عدد دست یابیم به دلیل اینکه برای پنج سال این عدد برآورد شده و نوسان بالایی در این حوزه داریم نمی‌توان عدد قطعی را اعلام کرد.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید