Performancing Metrics

تحریم های داخلی مانعی بزرگ بر مسیر تولید و صنعت خودرو کشور | اتاق خبر
کد خبر: 101627
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1394 - 14:02
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان گفت : مشکل صنعت کشور تنها رفع تحریم های بین المللی نیست بلکه برخی تحریم های داخلی در سالهای اخیر آسیب های جدی را به حوزه تولید و صنعت کشور وارد کرده است.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از خبر خودرو علی صدری  افزود : صرفا با بهبود روابط و رفع تحریم های بین المللی  اوضاع تولید و صنعت خودرو در کشور مناسب نخواهد شد.

وی گفت : البته کل صنایع داخلی این شرایط را خواهند داشت اما از آنجا که صنعت خودرو از صنایع بزرگ و موثر در بسیاری از صنایع کشور محسوب می شود از این شرایط بیشتر متاثر شده به همین جهت باید مورد توجه جدی  تری قرار گرفته و با رفع تحریم های بین المللی ، موانع و تحریم های داخلی در این حوزه از صنعت نیز برداشته شود.

وی با تاکید بر اینکه با رفع تحریم ها بین المللی همه مشکلات صنعت کشور حل و فصل نخواهد شد، تصریح کرد : امروز تحریم های بین المللی تنها یکی از ارکان و موانع تولید در کشور است به همین جهت رفع آنها به تنهایی نمی تواند پایه های اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه برای رفع تحریم های داخلی ، باید اقتصاد کشور در بخش تولید تغییرات اساسی نماید ، اظهار داشت : هر چند لغو تحریم از یک جهت می‌تواند به ارزآوری و افزایش تولید کمک نماید اما همزمان با برداشت تحریم های بین المللی باید تحریم های بانکی نیز برداشته شود تا نقل و انتقالات ارز و پول تسهیل شود.

وی افزود : با لغو تحریم های بانکی مسلما هزینه تولید کنندگان و در نهایت قیمت تمام شده کالا کاهش خواهد یافت اما همزان باید تحریم های داخلی و بهره های بانکی نیز کاهش یابد بنابراین تا زمانی که تسهیلات با بهره بانکی  23 درصد در داخل پرداخت می شود با رفع تحریم های بین المللی تولید رقابتی نخواهد شد و قطعا این روند در شرایط پسا تحریم به تولید داخل آسیب خواهد زد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان گفت : در شرایطی که نرخ تورم در حال کاهش است بایستی نرخ سود بانکی نیز کاهش یابد تا قیمت  تمام شده  تولید کاهش یافته و کالای رقابت پذیر تولید و عرضه شود.

صدری افزود : در صورتی که نرخ سود بانکی کاهش یابد ضمن اینکه قیمت تمام شده تولید کاهش می یابد بلکه می توان با ورود تکنولوژی جدید،  کالای رقابتی تولید کرد ، این در حالی است که تولید کالای رقابت پذیر کیفیت و قیمت تمام شده پایین می خواهد که تنها بخشی از آن در اختیار تولید کننده است.

وی با تاکید بر اهمیت دو گزینه کیفیت و قیمت در تولید در شرایط رقابتی تصریح کرد : کیفیت در تولید زمانی رخ می دهد که نقدینگی و تسهیلات کافی با نرخ پایین در اختیار تولیدکننده قرار گیرد تا امکان ورود تکنولوژی جدید فراهم شود بنابراین تا زمانی که این موارد محقق نشود کیفیت تولید در داخل حاصل نخواهد شد.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید