Performancing Metrics

رئیس اتاق اصناف جلفا: اصناف جلفا نیازمند تسهیلات ویژه منطقه آزاد ارس هستند | اتاق خبر
کد خبر: 102677
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1394 - 13:40
اتاق نیوز - رییس اتاق اصناف جلفاگفت: رونق فعالیت منطقه آزاد ارس، هیچ تاثیر مثبتی بر فعالیت صنوف شهرستان جلفا(هادی شهر) نداشته و از مسئولان ذیربط انتظار است که اصناف ای...

اتاق نیوز - رییس اتاق اصناف جلفاگفت: رونق فعالیت منطقه آزاد ارس، هیچ تاثیر مثبتی بر فعالیت صنوف شهرستان جلفا(هادی شهر) نداشته و از مسئولان ذیربط انتظار است که اصناف این شهرستان هم از تسهیلات ویژه منطقه آزاد ارس بهره مند شوند.

علی سلطانی افزود: با رونق منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس و وجود مسافران زیاد وضعیت اصناف محدوده منطقه آزاد ارس بسیار خوب شده اما با وجود فاصله بسیار کم شهر هادیشهر ( 10 کیلومتر ) با مرکز شهر جلفا ، منطقه آزاد ارس تاثیر مطلوبی بر داد و ستد اصناف شهر هادیشهر نگذاشته است.

وی اظهار امیدواری کرد با تصمیمات مسئولان مربوطه اصناف شهرهادیشهر نیز از تسهیلات ویژه صنوف منطقه آزاد ارس بهره‌مند شوند.

رییس اتاق اصناف جلفا ادامه داد: مشکلاتی مانند بالارفتن کرایه واحدهای صنفی و وجود سه بازار روز در سطح شهرستان در طول هفته تاثیر بسیار بدی بر درآمد اصناف بخصوص اصناف شهر هادیشهر گذاشته است که در این خصوص،   مکاتباتی با مسئولان در خصوص تجمیع بازارهای روز در یک روز در هفته صورت گرفته که امید است مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

سلطانی در خصوص نظارت برفعالیت واحدهای صنفی جلفا توضیح داد: باید شهرستان جلفا را به دو بخش محدوده منطقه آزاد ارس و هادیشهر ،روستاهای بخش مرکزی و بخش سیه رود تقسیم کنیم ، تمام پروانه های کسب محدوده منطقه آزاد ارس توسط امور بازرگانی معاونت اقتصادی منطقه آزاد ارس صادر می شود و اتحادیه های صنفی هیچگونه فعالیتی در این منطقه ندارند ، اما تمام پروانه های کسب اصناف شهر هادیشهر و بخش سیه رود و روستاهای بخش مرکزی به جز سه روستا توسط اتحادیه های صنفی صادر می شود.

وی افزود: با توجه به قوانین تجارت و کار منطقه آزاد و سهولت واردات کالاها به منطقه ، تمام کالاهای وارده به منطقه آزاد از طریق قانونــی و از مبداء   صورت می گیرد ، در خصوص قاچاق کالاهای وارده به منطقه آزاد به خارج از منطقه آزاد نیز مسئولان مربوطه آنرا رد می‌کنند.

سلطانی گفت: در حال حاضر واحدهای تولیدی صنعتی بسیاری در منطقه آزاد در تولید انواع قیر صنعتی ، نفت گاز و بنزین ، مبلمان ، انواع محصولات پلاستیکی ، کامیون و کامیونت ، انواع روغن صنعتی ، مشتقات نفتی ، انواع مصنوعات چوبی ، انواع نخ و مصنوعات پلی اتیلن و غیره فعالیت دارند که می توان از کارگاههای تولید پوشاک و مواد غذایی نیز به اینها اضافه کرد.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید