Performancing Metrics

هدر رفت برق کشور تک رقمی شده است | اتاق خبر
کد خبر: 111434
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1394 - 17:30
اتاق نیوز - مدیرعامل شرکت توانیر، به تک‌رقمی شدن تلفات انرژی برق اشاره کرد و گفت: از سال گذشته کار جهادی در این حوزه آغاز شده و براساس منویات مقام معظم رهبری تلاش می‌...
اتاق نیوز - مدیرعامل شرکت توانیر، به تک‌رقمی شدن تلفات انرژی برق اشاره کرد و گفت: از سال گذشته کار جهادی در این حوزه آغاز شده و براساس منویات مقام معظم رهبری تلاش می‌شود تلفات انرژی برق تک‌رقمی شود.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از مهر، آرش کردی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان، افزود: در حال حاضر شرکت‌های توزیع هم‌پیمان شده‌اند که تلفات شبکه برق را تک‌رقمی کنند که در صورت محقق شدن افتخار بزرگی برای ما محسوب می‌شود. وی ادامه داد: با ورود فصل گرما در طی دو روزبه میزان مصرف ۶.۵ درصد اضافه‌شده است که اگر مدیریت مصرف در این زمینه وجود نداشته باشد می‌تواند برای کشور به تهدید تبدیل شود به همین جهت باید به این مهم توجه کرد.

کردی با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: در راستای توسعه صنعت برق در کشور باید همدلی و همزبانی وجود داشته باشد تا اقدامات لازم انجام گیرد.

مدیرعامل شرکت توانیر، با بیان اینکه شرکت برق منطقه‌ای زنجان در کشور نمونه است گفت: همدلی و همزبانی در این شرکت باعث شده که برنامه‌ها و پروژه‌ها در این استان به خوبی اجرا شود.

کردی به پیشرفت‌های صنعت برق طی ۳۵ سال گذشته اشاره کرد و گفت: صعنت برق همگام با سایر حوزه‌ها برای تامین زیرساخت‌های بخش انرژی وارد عمل شده و پیشرفت خوبی داشته و با افزایش جمعیت، شاخص‌های صنعت برق نیز ۱۰ تا ۱۵ برابر شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه بابهره گیری از ظرفیت های این بخش ایران به قطب صنعت برق در منطقه خاورمیانه تبدیل خواهد شد افزود: ذخیره انرژی نصب شده از هفت هزار و ۳۰۰ مگاوات به ۷۳ هزار مگاوات و انرژی مورد نیاز از ۱۷ میلیارد کیلووات ساعت به ۲۷۷ میلیارد کیلووات ساعت رسیده است.

کردی با اذعان به اینکه رشد بی رویه مصرف برق تهدیدی جدی به شمار می رود افزود: کیفیت زندگی مردم تغییر کرده و اثرگذاری برق در زندگی مردم نسبت به گذشته به‌صورت متفاوتی ظاهر شده است.

وی تصریح کرد: وجود نیروی انسانی متخصص بهترین فرصت به شمار می‌آید که باید از این فرصت به نحو احسن استفاده شود و در شرکت برق منطقه‌ای این ظرفیت وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توانیر، یکی از چالش‌های مهم و پیش‌روی این شرکت را مصرف بی‌رویه برق در فصل تابستان اعلام کرد و گفت: طی اواخر هفته گذشته و اوایل هفته جاری، رشد بی‌رویه مصرف برق در این حوزه به ۲.۵ برابر رسیده است.

کردی افزود: با توجه به اقبال و استفاده عمومی مردم برای استفاده از وسایل سرمایشی، مصرف برق در این موقعیت از سال افزایش داشته و در حالی که هنوز به اوج گرما نرسیده‌ایم، این میزان افزایش مصرف بسیار زیاد است.

کردی ادامه داد: در صورت همکاری صنایع برای مدیریت بهتر و جابه‌جایی شفیت‌های غیرضروری فعالیت‌ها، سیاست‌های تشویقی اعمال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر گفت: مدیریت بهینه مصرف برق با ۱۰ درصد صرفه‌جویی در این بخش حاصل شده است.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید