Performancing Metrics

شرط وزارت بهداشت برای واردات دارو | اتاق خبر
کد خبر: 113607
تاریخ انتشار: 24 خرداد 1394 - 10:40
اتاق نیوز - مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با تاکید بر توجه جدی بر افزایش تولید داروهای مورد نیاز بیماران در داخل کشور، گفت: برای رفع نیاز بی...
اتاق نیوز - مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با تاکید بر توجه جدی بر افزایش تولید داروهای مورد نیاز بیماران در داخل کشور، گفت: برای رفع نیاز بیماران، داروهایی که در کشور تولید نمی‌شوند را وارد می‌کنیم و در صورت رفع تحریم‌ها نیز شرایط با روال کنونی ادامه می‌یابد.
دکتر مهدی پیرصالحی با اشاره به اینکه در شرکت‌های واردکننده دارو تفاوت خاصی در زمان تحریم و غیرتحریم وجود ندارد، تاکید کرد: در صورت رفع تحریم‌ها نیز شرایط با روال کنونی ادامه دارد. وی اضافه کرد: محدودیت واردات برای هر دارویی که تولید داخل داشته باشد، در نظرگرفته می‌شود با این هدف که به سمت تولید داخل پیش رویم. مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه 97 درصد داروهای مصرفی کشور تولید داخل هستند، تاکید کرد: جهت رفع نیاز بیماران، واردات دارو در مورد محصولاتی که تولید داخل نداشته باشد، بلامانع است و این داروها را وارد می کنیم.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید