Performancing Metrics

ابتکار: دستیابی به یک توافق هسته‌ای عادلانه مورد انتظار است | اتاق خبر
کد خبر: 114701
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1394 - 12:08
اتاق نیوز - معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان در جریان سفر به نروژ با ارنا سولبرگ، نخست‌وزیر این کشور ملاقات کرد....
اتاق نیوز - معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان در جریان سفر به نروژ با ارنا سولبرگ، نخست‌وزیر این کشور ملاقات کرد.
معصومه ابتکار در این ملاقات ضمن تشریح سیاست‌های اصولی ایران در ایجاد صلح و ثبات در منطقه و نیز پیشنهاد رئیس‌جمهور کشورمان مبنی بر جهان علیه خشونت و افراط‌گری، اظهار داشت: داعش ارتباطی به اسلام و تعالیم اسلامی ندارد. این گروه با سوء استفاده از نام اسلام به دنبال ایجاد خشونت و تنفر و مخدوش کردن چهره دین اسلام می‌باشند. معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست درخصوص گفت‌وگوهای جاری هسته‌ای خاطرنشان کرد: دستیابی به یک توافق عادلانه و متوازن که بتواند کلیه حقوق مشروع هسته‌ای ما را تضمین نماید، مورد انتظار است. وی در خصوص سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود همواره در راستای استقرار ثبات و امنیت پایدار در منطقه حرکت نموده و خواهد کرد. ابتکار در پاسخ به اظهارات طرف نروژی درخصوص مسائل حقوق بشری تاکید کرد: حقوق بشر دغدغه همگانی بوده و نگرانی‌های موجود نسبت به وضعیت حقوق بشر در اروپا گویای آن است. بر این اساس می‌توان از طریق گفت‌وگو، دیدگاه‌های متقابل را به یکدیگر نزدیک کرد. در این دیدار نخست‌وزیر نروژ ضمن اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5، تاکید کرد: نروژ خواستار موفقیت این مذاکرات است و در پرتو آن زمینه گسترش مناسبات دو کشور بیشتر فراهم خواهد شد. سولبرگ با اشاره به تحولات مربوط به عراق و سوریه، بر ضرورت حل مشکلات کنونی در خاورمیانه صرفا از طریق راه حل سیاسی تاکید نمود. وی نقش‌آفرینی کشورهای منطقه برای حل بحران‌ها را مهم ارزیابی کرد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید