Performancing Metrics

تانکرهای حمل قیر دوجداره می‌شوند | اتاق خبر
کد خبر: 117594
تاریخ انتشار: 7 تیر 1394 - 14:34
اتاق نیوز - مدیر بخش قیر و آسفالت در وزارت راه و شهرسازی از دو جداره کردن تانکرهای حمل قیر خبر داد و گفت: قیر امولسیونی جایگزین قیر محلولی در کشور می شود....
اتاق نیوز - مدیر بخش قیر و آسفالت در وزارت راه و شهرسازی از دو جداره کردن تانکرهای حمل قیر خبر داد و گفت: قیر امولسیونی جایگزین قیر محلولی در کشور می شود.

 عقیل قدیم در نشستی خبری با بیان اینکه ۸۵ درصد از قیر کشور در وزارت راه و شهرسازی استفاده می شود، گفت: ۳۰ درصد هزینه های ما مربوط به قیر است. در بسیاری از کشورها قیرهای امولسیونی به جای محلول استفاده می شود، اما در کشور ما هنوز این اتفاق نیفتاده است و ما بیش از ۵۰۰ هزار تن قیر محلولی استفاده می کنیم.

قدیم با بیان اینکه می خواهیم تا ۱۵۰ هزار تن قیر امولسیونی را جایگزین کنیم، گفت: موضوع دوجداره کردن تانکرهای قیر هم در دستور کار ما قرار دارد، زیرا سرد شدن قیر کیفیت را پایین می آورد، به همین جهت از چند سال قبل این پروژه را آغاز کردیم و امروز در بخش تانکرهای دوجداره به مراحل خوبی رسیدیم.

مدیر بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: این مشکل به خصوص در مناطق سردسیر که قیر و آسفالت در درجه حرارت پایین تری قرار می گیرد، بیشتر خود را نشان می دهد، زیرا برای گرم شدن آن نیاز به سوخت بیشتر است، ضمن اینکه کیفیت پایین می آید.

وی با اشاره به اینکه امروز در کشور هیچ کارخانه آسفالتی بدون گواهینامه فنی مرکز با وزارت راه و زیرمجموعه های آن قراردادی ندارد، افزود: با حمایت هایی که در این دوره از سوی وزیر راه و شهرسازی انجام شد، توانستیم این کار را اجرایی کنیم.

مدیر بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به همکاری وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: با هماهنگی که از سوی وزیر راه با وزیر نفت انجام گرفت، کمیته ملی قیر تشکیل شده است و وزیر بر افزایش عمر روسازی و بهبود شرایط سرویس دهی تاکید زیادی دارد تا کاهش هزینه ها هم در دستور کار قرار بگیرد.

قدیم با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۳۸۰ تانکر دوجداره شده است، اظهار داشت: با این اقدام سالانه حدود ۴۵۰ میلیارد تومان به طور مستقیم صرفه جویی می شود.

وی با بیان اینکه وزیر راه، هدف گذاری امسال را ۱۵۰ هزار تن قیر مشخص کرد، گفت: ۴۰ تا ۵۰ هزار تن از سوی شهرداری ها مصرف می شود که در نهایت تولید قیر امولسیونی به ۲۰۰ هزار تن می رسد.

مدیر بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه هزینه های تحمیل شده به دولت و شرکت های خصوصی بابت قیر ۳۴ میلیارد تومان است، گفت: این ضرر به صورت مستقیم است و با محاسبه ضررهای ناشی از پایین آمدن کیفیت قیر، هزاران میلیارد تومان خواهد شد.

قدیم، قیمت یک تن قیر محلولی را در کشور یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت یک تن قیر امولسیونی در داخل کشور ۸۷۰ هزار تومان است.

وی میزان صرفه جویی بر اساس قیمت داخلی برآورد شده را ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: قیمت واقعی یک تن قیر محلولی در بازار داخلی برای وزارت راه ۲ میلیون تومان است.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید