Performancing Metrics

سوء استفاده سودجویان در عطاری‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 120877
تاریخ انتشار: 21 تیر 1394 - 12:29
اتاق نیوز - مدیر کل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو به برخی عرصه های غیرمجاز فعالیت فروشندگان گیاهان دارویی اشاره کرد....
اتاق نیوز - مدیر کل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو به برخی عرصه های غیرمجاز فعالیت فروشندگان گیاهان دارویی اشاره کرد.
دکتر امیرحسین جمشیدی با بیان اینکه اقبال عمومی به استفاده از داروهای گیاهی و درمان سنتی، زمینه گسترده سوء استفاده از این گرایش عمومی را توسط برخی افراد سودجو ایجاد کرده است، گفت: درحال حاضر در کشور ما سوء استفاده از برند داروهای گیاهی و درمانی سنتی توسط برخی افراد سودجو در عطاری‌ها، وضعیت عرضه دارو را با چالش‌های فراوانی روبرو کرده است که عدم مواجهه علمی، قانونی و منظم با این معضل منجر به رشد افسار گسیخته آسیب‌های حاصل از عرضه این محصولات می نماید. بنابراعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی در ادامه به عرصه‌های غیرمجاز فعالیت فروشندگان گیاهان دارویی نیز اشاره کرد و فروش داروهای گیاهی، شیمیایی و مکمل‌های دارویی و رژیمی، انجام تبلیغات گمراه کننده و نصب تابلوی تبلیغاتی خارج از ماهیت صنف مربوطه را از جمله آنها دانست. جمشیدی درخواست ارائه آزمایشات بالینی، سونوگرافی و موارد مشابه را از دیگر حربه‌های برخی از متصدیان گیاهان دارویی به منظور کسب درآمد بیشتر و ارتقای جایگاه فعالیت مربوطه، برشمرد و اظهار داشت: اینگونه نمایش‌ها صرفا به دلیل این است که مشتریان تصور کنند فروشنده براساس علائم مربوطه اقدام به تجویز دارو کرده است. مدیرکل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در بخش پایانی سخنانش به اشتباهات دیگر برخی از متصدیان مذکور در انجام حجامت، تزریقات، معاینات پزشکی خاص نیز اشاره کرد و گفت: اقدام به مواردی از این قبیل و ... توسط افراد غیر کارشناس، در بعضی موارد مراجعین را با خطرات جانی جبران ناپذیری مواجه کرده است.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید