Performancing Metrics

مدیرکل فرودگاه مهرآباد خبر داد: بهسازی باند اصلی فرودگاه مهرآباد‌ و وجود محدودیت پروازی | اتاق خبر
کد خبر: 123031
تاریخ انتشار: 25 تیر 1394 - 20:32
اتاق نیوز - مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: برای ارتقاء ایمنی و حفظ سلامت پروازی از 20 تیرماه به مدت 20 روز کاری باند اصلی (29 چپ) فرودگاه ‌مهرآباد بهسازی و روکش آسفالت ‌می‌...
اتاق نیوز - مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: برای ارتقاء ایمنی و حفظ سلامت پروازی از 20 تیرماه به مدت 20 روز کاری باند اصلی (29 چپ) فرودگاه ‌مهرآباد بهسازی و روکش آسفالت ‌می‌شود که از‌ هموطنان به دلیل محدودیت‌های پروازی عذرخواهی می‌کنم.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه مهرآباد، علی رستمی بیان کرد:مهمترین فعالیت فرودگاه ارائه خدمات پروازی به مسافران است.

وی افزود: از چهار ترمینال مختلف فرودگاه مهرآباد روزانه بیش از 350 پرواز نشست و برخاست انجام می‌شود و این امر موجب ‌فرسایش باندهای‌ فرودگاه مهرآباد شده است بنابراین مسئولان شرکت فرودگاه‌های کشور و مدیریت فرودگاه مهرآباد تصمیم بر بهسازی و روسازی به منظور ارتقای ضریب ایمنی و استاندارد سازی سطوح پروازی گرفتند.

رستمی بیان کرد: در این خصوص مقرر شد در فاز اول شروع پروژه ابتدا باند 29 راست و باند 29 چپ لکه گیری شود و سپس در فاز دوم ترمیم و لکه‌گیری نوسازی ‌باند 29 راست آغاز شود؛ ‌اجرای این پروژه با عملیات به‌سازی و رو سازی باند پروازی 29 راست فرودگاه بین المللی مهرآباد، در 10 هزار و 850 مترمربع در حدود 15 روز انجام شد.

وی بیان کرد: ‌ آماده‌سازی و بهسازی باند 29 چپ به منظور استانداردسازی و ایمن سازی آغاز شد و به مدت 30 روز زمان لازم دارد.

رستمی گفت: طبق هماهنگی و برنامه‌ریزی به عمل آمده توسط شرکت فرودگاه‌های کشور به منظور ارتقاء ایمنی و حفظ سلامت پروازی در فرودگاه مهرآباد از 20 تیرماه به مدت 20 روز کاری باند اصلی (29 چپ) تحت عملیات بهسازی و روکش آسفالت قرار گرفته است.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد افزود: با توجه به آسفالت باند اصلی توسط عوامل اجرایی پروژه با تدابیر ایمنی و استانداردسازی لازم، هماهنگی با همه شرکت‌ها در این خصوص انجام شده و اطلاعیه هوانوردی به منظور اطلاع رسانی در این رابطه نیز به همه شرکت های هواپیمایی‌ ارسال شده است.

وی بیان کرد: در مدت زمان عملیات‌ بهسازی از باند احتیاطی 29 راست بهره‌برداری می شود البته تمهیدات لازم ‌انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد بیان کرد: 69 هزار مترمربع ترمیم باند 29 چپ شامل آسفالت تراشی، در مواقع ضروری و نیاز،‌‌ زیر سازی و اجرای آسفالت  انجام می‌شود؛  عملیات اجرایی پروژه هر روز از ساعت 8 صبح الی 18 بعد‌ازظهر ‌انجام می‌شود‌ و حدود 200 متر از باند‌ به عرض 20 متر مورد ترمیم قرار خواهد گرفت‌.

رستمی تأکید کرد: اجرای پروژه بهسازی باند فرودگاه مهرآباد به منظور ارتقاء ضریب ایمنی و استانداردسازی سطوح پروازی  انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: بی شک با این حجم ترافیک پروازی در فرودگاه مهرآباد، این فرودگاه در طول اجرای پروژه با محدودیت‌های پروازی مواجه خواهد شد که پیشاپیش از‌هموطنان در این خصوص عذرخواهی می‌کنم.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید