Performancing Metrics

طلایی: قوه قضاییه و سازمان بازرسی به سیل سولقان ورود کنند | اتاق خبر
کد خبر: 123672
تاریخ انتشار: 30 تیر 1394 - 07:02
اتاق نیوز - نایب رییس شورای شهر تهران خواستار ورود قوه قضاییه و سازمان بازرسی به موضوع سیل تهران و البرز و بررسی تمام ابعاد این حادثه شد و گفت: عده‌ای با رانت و سوءاست...
اتاق نیوز - نایب رییس شورای شهر تهران خواستار ورود قوه قضاییه و سازمان بازرسی به موضوع سیل تهران و البرز و بررسی تمام ابعاد این حادثه شد و گفت: عده‌ای با رانت و سوءاستفاده از مسئولیتی که داشته اند اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز در این مناطق کردند.
مرتضی طلایی پس از بازدید از مناطق سیل زده سولقان در شمال غرب پایتخت گفت: امروز از رودخانه و منشا آغاز این سیلاب و بخش‌های مختلفی بازدید کردم که انصافا جا دارد از تلاش‌ها و اقدامات شهرداری تهران و زیر مجموعه‌های شهرداری قدردانی کنم چرا که انصافا اگر این مجموعه‌ها نبودند معلوم نبود که تا امروز چه اتفاقی می‌افتاد و آیا مسیر باز می‌شد یا خیر؟ وی با بیان اینکه شهرداری تهران از یک فاجعه جلوگیری کرد گفت: موضوع دیگری که باید عرض کنم این است که ما یک بار دیگر غافلگیر شدیم و حادثه غیرمترقبه‌ای که کم و بیش پیش بینی شده بود ما باز را غافلگیر کرد و نتیجه‌اش سیلابی شد که در دو استان تهران و البرز رخ داد.

آمادگی برای مدیریت بحران نداریم

طلایی با تاکید بر اینکه آمار و ارقام حکایت از این دارد که آمادگی برای مدیریت بحران نداریم خاطرنشان کرد: نه در حوزه پیش بینی، نه در حوزه پیگیری، نه حوزه امدادرسانی و نه در مرحله چهارم مدیریت بحران که بازسازی و ترمیم است آمادگی نداریم. نایب رییس شورای شهر تهران خواستار تشکیل کمیته‌ای کارشناسی برای بررسی علل و دلایل وقوع این حادثه شد و گفت: باید دید آیا ساخت و سازها در این منطقه و بستر رودخانه درست بوده است یا خیر؟ باید قوه قضاییه و سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرده و آن را بررسی کنند چرا که نباید ساده از کنار این موضوعات گذشت و علت یابی و ارائه گزارشی در این خصوص به افکار عمومی ضروری است.

انتقاد از نبود مدیریت یکپارچه حریم‌ها

طلایی از نبود متولی واحد برای مدیریت حریم‌ها انتقاد کرد و گفت:وقتی مدیریت واحد برای حریم‌ها وجود نداشته باشد نتیجه اش این می‌شود. در مورد حریم رودخانه ها چندین سازمان از جمله وزارت نیرو، وزارت مسکن و شهرسازی، سازمان محیط زیست و ... مسئولیت دارند و این یعنی کار یکپارچه پیش نمی‌رود و باعث بروز مشکل خواهد شد. نایب رییس شورای شهر تهران با اشاره به موقعیت روستای سولقان خاطرنشان کرد: در طرح «هادی» این روستا حداکثر مجاز طبقات بین دو تا سه طبقه است در حالی که در این منطقه ساختمان هفت یا هشت طبقه ساخته شده و اینجاست که فاجعه به بار می‌آید و من نمی‌دانم چه کسی مسئول پاسخگویی و پیامدهای ناشی از ساخت و ساز در منطقه است. این موضوع موجب افزایش جمعیت بی رویه و خارج از اصول در این منطقه می شود. وی ادامه داد:‌ در قسمت بالایی روستای سولقان نیز که خارج از طرح «هادی» است بیش از 700 واحد مسکونی با طبقات 5، 6 و 7 طبقه به شکل غیرمجاز ساخته شده و هیچ کس هم مدیریتی بر این منطقه ندارد و انگار تعمدی در کار است تا این وضعیت رخ دهد. متاسفانه مدیران و مسئولانی وجود دارند که از مسئولیت خود سوءاستفاده کردند و مشابه این موارد را ما در لواسانات، جاجرود، فیروزکوه و ... نیز می بینیم که عده ای با زد و بند و سوءاستفاده از مسئولیت‌شان اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کردند. طلایی در باره اینکه آیا شورای شهر آمادگی ورود به این موضوع را دارد یا خیر اظهار کرد: ما مشکل حریم را در مناطق 1، 2، 5 و 22 تهران داریم و باید این موضوع برطرف شود که این وظیفه وزارت کشور است تا وارد شود . ما نیز در شورای شهر برای حاکمیت قانون و تعیین حریم‌ها تلاش خواهیم کرد و در صورتی که لازم باشد آمادگی این را داریم که در تیم کارشناسی که برای بررسی این حادثه تشکیل می شود حضور داشته باشیم.

تخریب بخشی از کارگاه آزادراه تهران شمال

وی در خصوص ارزیابی‌اش از خسارات وارد شده و بازدیدی که از این مناطق داشته است گفت: بخشی از کارگاه آزادراه تهران شمال در این منطقه متحمل خسارت هایی شده است و به پل‌ها و جاده‌ها نیز خسارت‌هایی وارد شده که البته باید ارزیابی های دقیق انجام شودو من آنچه را از بازدید از این منطقه دیدم روایت کردم. منبع: ایسنا
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید