Performancing Metrics

مانور امدادی هلال احمر در مترو تهران | اتاق خبر
کد خبر: 125350
تاریخ انتشار: 5 مرداد 1394 - 10:41
اتاق نیوز - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به اینکه نخستین مانور بزرگ امدادرسانی از طریق مترو، بامداد امروز انجام شد؛ تاکید کرد: این مانور به منظور آما...
اتاق نیوز - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به اینکه نخستین مانور بزرگ امدادرسانی از طریق مترو، بامداد امروز انجام شد؛ تاکید کرد: این مانور به منظور آمادگی جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی در زلزله است که برای بررسی نقاط ضعف و قوت از طریق این نوع امدادرسانی، نیازمند برگزاری مانورهایی به صورت مستمر هستیم.
غلامرضا گنج آبادی با بیان اینکه این مانور براساس تفاهم‌نامه میان جمعیت هلال احمر استان تهران و شرکت مترو تهران صورت گرفت، اظهارداشت: نخستین مانور انتقال تجهیزات و وسایل امدادی از طریق مترو، بامداد امروز در مترو میرداماد واقع در خیابان میرداماد انجام شد. وی با اشاره به اینکه در زمان وقوع زلزله در تهران امکان قطع جریان برق و حتی بسته شدن محورها و مسیرهای مواصلاتی برای امدادرسانی به هموطنان وجود دارد، ادامه داد: جمعیت هلال احمر تدابیری را به منظور امداد رسانی در مواقعی که مسیرهای شهری مسدود می‌شود، اندیشیده است و در جهت بررسی و کسب تجارب ارزشمند در این زمینه اقدام به برگزاری مانورهای متعددی می‌کند که مانور امدادرسانی از طریق راه‌های زیرزمینی یکی از این موارد است. مدیرعامل جمعیت هلال احمر با تشریح نحوه انجام مانور از سوی این جمعیت، گفت: در این مانور واگن دیزلی مترو تهران ۲ دستگاه موتور امدادی، ۴ پالت تجهیزات، چادرهای امدادی و موادغذایی، یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی آرگو را برای امدادرسانی به مردم حمل می کند و نیروهای جمعیت هلال احمر نیز از طریق جرثقیل این تجهیزات را از ارتفاع ۲۰ متری به سطح زمین منتقل می‌کنند. به گفته وی، برای کسب آمادگی صد درصد به منظور ارائه خدمات امدادی مطلوب در زمان وقوع زلزله در تهران، نیازمند شناسایی ضعف ها در امدادرسانی به صورت زیرزمینی و از طریق مترو هستیم که در این زمینه لازم است تا به صورت سالانه ۷ تا ۱۰ مانور را برگزار کنیم. گنج آبادی یادآور شد: با برگزاری مانورهای این‌چنینی در صورت وقوع زلزله در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به هموطنان امدادرسانی خواهیم کرد. وی به انجام عملیات راپل توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر شمیرانات اشاره کرد و افزود: ۲۰ تن از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با انجام عملیات راپل مصدوم را از عمق ۲۰ متری زین نجات دادند.

استفاده از ظرفیت‌های مترو تهران برای انتقال تجهیزات امدادی از مسیرهای زیرزمینی

مهندس کورش سروری، مدیرکل پیشگیری و مدیریت بحران شرکت مترو تهران در ادامه با تاکید بر اینکه این شرکت از سالیان دور با مشارکت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در زمینه امدادرسانی، مانورهای مختلفی را برگزار کرده است، اذعان داشت: در صورت وقوع بحران تنها نمی‌توان از یک سازمان امدادی کمک گرفت بلکه در مواقع بروز بحران و زلزله، روی کار آمدن تمامی نهادها و ارگان‌های امدادرسان و کمک‌رسان چون هلال احمر، مدیریت بحران، آتش نشانی و … ضروری به نظر می‌رسد. وی با اشاره به اینکه دیدگاه شرکت مترو تهران نسبت به هلال احمر دیدگاهی دو جانبه است، تصریح کرد: هم هلال احمر و هم مترو می‌توانند از ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و قابلیت‌های طرفین برخوردار شود و در این زمینه ارتباطی دوسویه میان جمعیت هلال احمر و شرکت مترو تهران حاکم است. سروری خاطرنشان کرد: مترو می‌تواند محلی امن برای نگهداری و انتقال تجهیزات امدادی هلال احمر در زمان وقوع بحران، حادثه و حتی بلایای طبیعی چون زلزله باشد. بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، به گفته مدیرکل پیشگیری و مدیریت بحران شرکت مترو تهران ۱۰۰ تن از نیروهای عملیاتی این شرکت برای برگزاری مانور با امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر همکاری داشتند. یادآور می‌شود، در این مانور تجهیزات امدادی جمعیت هلال احمر برای کمک به آسیب دیدگان احتمالی در شهر از طریق جرثقیل از عمق ۲۰ متری مترو خارج و به صورت کامل بارگیری شد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید