Performancing Metrics

راهنمای خرید 10 تبلت برتر 2015 | اتاق خبر
کد خبر: 125670
تاریخ انتشار: 6 مرداد 1394 - 10:00
اتاق نیوز - صنعت تبلت مدام در حال مبارزه برای بالا بردن محبوبیت خود است مخصوصا اگر تبلت های اندرویدی باشد که با وجود رقیب سرسختی مثل گوگل باید چند برابر بیشتر هم تلاش

اتاق نیوز - صنعت تبلت مدام در حال مبارزه برای بالا بردن محبوبیت خود است مخصوصا اگر تبلت های اندرویدی باشد که با وجود رقیب سرسختی مثل گوگل باید چند برابر بیشتر هم تلاش کنند. به لطف کمپانی هایی مثل لنوو، سونی و سامسونگ تبلت های اندرویدی هنوز هم در 2015 حرف برای گفتن دارند. با هم ببینیم که با گذشت بیش از نیمی از سال 2015 فهرست بهترین تبلت های اندرویدی چگونه شکل می گیرد؟

Amazon Fire HDX 8.9

درباره تبلت آمازون فایر اچ دی ایکس می توانیم بگوییم که کیفیت سخت افزاری عالی دارد.  پردازنده آن اسنپدراگون 805 چهار هسته ای می باشد و صفحه نمایش آن 8.9 اینچ با وضوح 2560 x 1600 است و بازسازی رنگ در آن بسیار خوب است. یکی از برترین مزایای این تبلت سیستم صوتی آن است که در نوع خود عملکرد بسیار خوبی دارد. دوربین تبلت آمازون 8 مگاپیکسل است. این تبلت به نسبت اندازه اش بدنه ظریف و باریکی دارد و وزن آن برابر 372 گرم است. قیمت آن معادل 379 دلار اعلام شده است.

Sony Xperia Z3

تبلت اکسپریا Z3 سونی با صفحه 8 اینچی برای کسانی مناسب است که به دنبال یک دستگاه کوچک و کم حجم هستند. شاید صفحه نمایش 8 اینچی با وضوح 1920 x 1080 نظرها را جلب نکند اما دوربین عالی و مقاومت آن در برابر آب حتما این کار را می کند. خروجی صدای این تبلت یکی از بهترین های این فهرست است که گوش دادن به موسیقی را لذت بخش می کند. قیمت این تبلت در ایران در حال حاضر 1680000 تومان است.

Lenovo Yoga 2 Pro

شاید فکرش را نکنید اما خلاقانه ترین تبلت های سال های اخیر عموما ساخت کمپانی لنوو بوده است. تبلت یوگا پرو 2 نه تنها اندازه بزرگ و صفحه 13 اینچی دارد بلکه سیستم صدا و تصویر در آن بسیار قدرتمند هستند. در نتیجه این تبلت را به یک دستگاه فوق العاده برای سرگرمی تبدیل می کند. پایه نگه دارنده تبلت یوگا آن را در حالتی قرار می دهد که برای تایپ کردن متن یا دیدن فیلم بسیار راحت است. قیمت این تبلت در بازارهای جهانی 485 دلار نوشته شده است.

Dell Venue 8 7000

شاید این تبلت در وهله اول شما را غافلگیر کند اما مطمئن باشید که کمپانی دل این بار همه مزایا را یک جا جمع کرده است. پردازنده اینتل اتم این دستگاه، صفحه نمایش 8.4 اینچی که تراکم پیکسلی نسبتا بالایی دارد (359 پیکسل در هر اینچ) و حافظه داخلی 16 گیگابایتی تنها بخشی از خوبی های این تبلت است. این تبلت در وب سایت آمازون 382 دلار قیمت گذاری شده است.

NVIDIA SHIELD

تبلت شیلد انویدیا شاید مطابق سلیقه همه نباشد اما حتما طرفداران زیادی دارد. صفحه نمایش این تبلت 8 اینچ با وضوح 1080 پیکسل است اما شاید نکته ای که می توانست آن را بهتر کند، بازسازی بهتر رنگ ها بود که متاسفانه خیلی شفاف و زنده نیستند. در عوض با نرم افزاری که دارد، هنگام بازی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهد. قیمت این تبلت به نسبت مناسب و برابر 280 دلار است.

Dell Venue 10 7000

درست مانند برادر کوچک تر، این لپ تاپ 10 اینچی کمپانی دل هم مجموعه ای از ویژگی های خوب را در خود دارد. طراحی تازه، حرفه ای و شیک، صفحه نمایش فوق العاده با وضوح 2560 x 1600 پیکسل و صفحه کلید بسیار کاربردی که در مواقع لزوم به آن وصل می شود، نمونه همین ویژگی های خوب است. طبق تجربیات کارشناسان، استفاده از صفحه کلید برای این تبلت با توجه به اندازه آن بسیار مفید بوده است. این دستگاه برای کسانی که به دنبال یک تبلت هستند اما دوست دارند بعضی کارهایشان را با کیبورد انجام بدهند، می تواند انتخاب خوبی باشد. قیمت این تبلت در آمازون 350 دلار است.

Samsung Galaxy Tab S2 8.0

طی هفته های قبل سامسونگ با معرفی ناگهانی گلکسی تب اس 2 همه را غافلگیر کرد. این تبلت با بدنه باریک 5.6 میلی متری یک تبلت زیبا و جذاب است. صفحه نمایش Super AMOLED آن نیز که وضوحی برابر با 2048 x 1536 پیکسل دارد، بسیار خوش آب و رنگ جلوه می کند. اما به طور کلی برای جلب نظر کاربران در رقابت با نکسوس 9 راه سختی را باید بپیماید.

Google Nexus 9

تبلت نکسوس 9 حالا با آمدن اندروید 5.1.1 عملکرد سریع تری خواهد داشت اما مانند نمونه های قبل صفحه نمایش Super AMOLED ندارد. با این حال صفحه 8 اینچی آن بسیار روشن است و رنگ های شفافی دارد به همین دلیل برای مطالعه در فضای بیرون و زیر نور آفتاب بسیار مناسب است. همچنین کیفیت صدای بسیار خوبی دارد. به طور کلی نکسوس 9 با 389 دلار قیمت در دسته تبلت های میان رده قرار می گیرد.

Sony Xperia Z4

سونی بازگشت. این بار با تبلت اکسپریا Z4 که صفحه نمایشی با وضوح 2560 x 1600 پیکسل دارد، رنگ ها در آن شفاف و زنده اند و تصویر در هر زاویه ای بازهم خوب دیده می شود. علاوه بر این ها این تبلت با ضخامت 6.4 میلی متر بسیار ظریف و باریک است و در دسته تبلت های ضد آب قرار می گیرد. قیمت آن به نسبت بالا و معادل 799 دلار است و برای کسانی که به دنبال کارکردهای حرفه ای از یک تبلت هستند انتخاب خوبی است. تحلیل و بررسی این تبلت را می توانید در اینجا بخوانید.

Samsung Galaxy Tab S2 9.7

به احتمال خیلی زیاد این نسخه 9.7 اینچی گلکسی تب سامسونگ در حال حاضر بهترین تبلت اندرویدی باشد. ابعاد نمایش تصویر در این تبلت 4:3 است که برای استفاده از اپلیکیشن ها و مشاهده وب بسیار مناسب است. البته همین موضوع باعث می شود که تماشای فیلم و تلویزیون در این تبلت تجربه زیاد جالبی نباشد. اما به دلیل همین ابعاد نمایش، صفحه Super AMOLED و رنگ های سیاه عمیقی که دارد خواندن متن را بسیار ساده می کند. ضخامت 5.6 میلی متری و وزن 389 گرمی آن در کنار دیگر ویژگی های خوب تبلت اس 2 باعث شده تا بار دیگر محصول تحسین برانگیزی از سامسونگ ببینیم.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید