Performancing Metrics

برجام باید برای تصویب به‌صورت لایحه قانونی به مجلس ارائه شود | اتاق خبر
کد خبر: 126993
تاریخ انتشار: 12 مرداد 1394 - 08:00
اتاق نیوز - نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برجام مانند تمام توافقنامه‌های قبلی و کم‌اهمیت‌تر باید برای تصویب به‌صورت لایحه قانونی به مجلس تحویل داده شود....
اتاق نیوز - نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برجام مانند تمام توافقنامه‌های قبلی و کم‌اهمیت‌تر باید برای تصویب به‌صورت لایحه قانونی به مجلس تحویل داده شود.
حجت‌الاسلام حمید رسایی نایب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: دولت خودش بهتر از مجلس می‌داند که توافقنامه برجام مانند تمام توافقنامه‌های قبلی و کم‌اهمیت‌تر باید برای تصویب به‌صورت لایحه قانونی به مجلس تحویل شود؛ این چیز پنهانی نیست بلکه صراحت اصول 77 و 125 قانون اساسی به آن اشاره دارد.

وی اکراه دولت از ارائه این توافقنامه به مجلس را تبعات اطلاع‌رسانی درباره ابعاد آن برای مردم خواند و افزود: متاسفانه رییس محترم مجلس در این موضوع بیشتر گرایش به سمت دولت دارد و حاضر نیست این اقدام قانونی را از رئیس جمهور مطالبه کند و حتی حاضر نیست پاسخ ادعاهای غیر قانونی و توهین آمیز را بدهد. رسایی در ادامه گفت: دولت محترم چون می‌داند بسیاری از بندهای این توافقنامه برخلاف اصول قانون اساسی است و خطوط قرمز صریح رهبری و حقوق ملت در آن رعایت نشده، ترجیح می‌دهد توافقنامه برجام پشت درهای بسته و به شکل محرمانه بررسی شود تا پشت تریبون‌های باز مجلس تمام ابعاد نیمه پنهان و پنهان آن با چکش‌کاری نمایندگان آشکار ‌شود. وی تصریح کرد: علاوه بر این رسیدگی در مجلس نیاز به تصویب شورای نگهبان هم دارد این نکته مضاعفی برای بی رغبتی دولت در رسیدگی برجام در صحن علنی مجلس دارد. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان اگر نتوانند از حق قانونی خود استفاده کنند در حقیقت پذیرفته‌اند که مجلس در رأس امور نیست.

منبع: فارس

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید