Performancing Metrics

اعلام تاریخ‌های احتمالی انتخابات زودهنگام ترکیه | اتاق خبر
کد خبر: 131796
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1394 - 11:05
اتاق نیوز - در پی اعلام اردوغان مبنی بر اینکه ترکیه در مسیر برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی حرکت می‌کند، هیات عالی انتخابات پیش‌نویس جدول زمانی انتخابات را با ت
اتاق نیوز - در پی اعلام اردوغان مبنی بر اینکه ترکیه در مسیر برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی حرکت می‌کند، هیات عالی انتخابات پیش‌نویس جدول زمانی انتخابات را با تاریخ‌های متفاوت منتشر کرده است و در همین حال اصلی‌ترین حزب اپوزیسیون بار دیگر از رئیس‌جمهوری ترکیه خواسته است تا حکم تشکیل دولت را به آنها بدهد.
به گزارش اتاق نیوز به نوشته روزنامه تودی زمان، چهار حزب در پارلمان ترکیه قرار است تا فردا (شنبه) نظر خود را درباره تاریخ‌های پیشنهادی هیات عالی انتخابات ترکیه (YSK) در مورد زمان برگزاری انتخابات اعلام کنند. در پی ناکامی احمد داوود اوغلو، رئیس حزب حاکم موقت عدالت و توسعه برای تشکیل دولت ائتلافی، انتخابات زودهنگام به احتمال زیاد نوامبر و یا اواخر اکتبر برگزار می‌شود. سادی گوون، رئیس هیات عالی انتخابات ترکیه گزارش‌های روز پنج‌شنبه رسانه‌های ترکیه مبنی بر اینکه این هیات اول نوامبر را برای برگزاری انتخابات پیشنهاد کرده است، رد کرد. وی گفت که این تاریخ بسیار زودتر از زمان "قانونی" برای برگزاری انتخابات زودهنگام احتمالی است. این مقام ارشد ترکیه گفت: نمی‌توان پیش از تایید رسمی زمانی را برای انتخابات تعیین کرد. هیات عالی انتخابات هنوز در این مورد تصمیمی نگرفته است. سوال‌برانگیز است که ما بخواهیم اول نوامبر را به عنوان تاریخ انتخابات اعلام کنیم. پس از آنکه داووداوغلو به عنوان نخست‌وزیر موقت حکم تشکیل دولت را روز سه‌شنبه به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه پس داد، اردوغان گفت که هیچ تصمیمی برای دادن حکم تشکیل دولت به حزب اپوزیسیون اصلی موسوم به مردم جمهوری‌خواه (CHP) ندارد. در پی انتخابات پارلمانی هفتم ژوئن، ضرب‌الاجل احزاب برای تشکیل دولت در 23 اوت به پایان می‌رسد و اردوغان گفته است که هیچ قصدی برای تمدید آن ندارد. گورسل تکین، دبیرکل حزب مردم جمهوری‌خواه روز پنج‌شنبه گفت که می‌خواهد بداند اردوغان به چه دلیلی از دادن حکم تشکیل دولت به حزب آنها خودداری می‌کند. به گفته وی، رویکرد رئیس‌جمهوری ترکیه مغایر قانون اساسی است. تکین در مصاحبه با سی‌ان‌ان ترک گفت: شما باید فورا حکم تشکیل دولت را به ما بدهید؛ در غیر اینصورت این اقدام بهای سنگینی خواهد داشت و این داووداوغلو خواهد بود که باید بیشترین بها را بپردازد. براساس گزارش رسانه‌ها، داووداوغلو روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفته بود که هیات عالی انتخابات درباره زمان برگزاری انتخابات تصمیم خواهد گرفت. روزنامه حریت به نقل از نخست‌وزیر موقت ترکیه اعلام کرد: 25 اکتبر، اول نوامبر و هشتم نوامبر جزو تاریخ‌های پیشنهادی برای برگزاری انتخابات زودهنگام است.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید