Performancing Metrics

ازسرگیری رزمایش آمریکا- کره‌جنوبی | اتاق خبر
کد خبر: 131982
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1394 - 11:23
اتاق نیوز - با اوج گیری مجدد تنش‌های مرزی میان دو همسایه در شبه جزیره کره، رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی از سرگرفته شد و در همین حال روسای ستاد مشترک ارتش‌های دو کشو
اتاق نیوز - با اوج گیری مجدد تنش‌های مرزی میان دو همسایه در شبه جزیره کره، رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی از سرگرفته شد و در همین حال روسای ستاد مشترک ارتش‌های دو کشور بر لزوم پاسخگویی به هرگونه تحرک نظامی پیونگ یانگ تاکید کردند. نماینده کره شمالی در سازمان ملل با تاکید بر اینکه کشورش حتی یک گلوله هم شلیک نکرده، خواستار مداخله شورای امنیت شده است.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد، ایالات متحده رزمایش‌های سالانه نظامی با کره جنوبی را پس از وقفه موقت برسر درگیری‌ مرزی میان دو کره از سر می‌گیرد. "دیوید شیر"، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور شرق آسیا گفت: رزمایش‌ها در روزهای گذشته متوقف شد و علت آن این بود که طرف آمریکایی می‌خواست با طرف کره جنوبی درباره تنش‌های مرزی هماهنگ شود. این رزمایش‌ها طبق برنامه قبلی از سر گرفته می‌شود. این رزمایش‌ها نظامی موسوم به "نگهبانان آزادی اولچی" روز دوشنبه گذشته آغاز شد. کره شمالی غالبا این رزمایش‌ها را به عنوان "تلاشی برای حمله" می‌داند و محکوم می‌کند و براساس اعلام سئول، کره شمالی در اعتراض به تبلیغات مرزی چهار توپ به سمت کره جنوبی شلیک کرده است. کره جنوبی نیز 29 توپ به منطقه غیرنظامی شده میان دو کشور شلیک کرد. اقدام پیونگ یانگ موجب شد تا کره جنوبی بهانه‌ای برای شلیک به همسایه شمالی خود بیابد و سربازان را روز جمعه به حالت آماده باش درآورد؛ این اقدام با ابراز نگراین چین همراه شد که از دو طرف خواسته بود خویشتن دار باشند. سخنگوی وزارت دفاع آمریکا پنتاگون نیز درخواست کرد که آرامش هرچه سریعتر به شبه جزیره کره بازگردد. در همین حال "آن میونگ هون"، معاون نماینده دائم کره شمالی در سازمان ملل خواستار نشست فوری شورای امنیت در بحبوحه تنش‌ها با کره‌جنوبی شد. این مقام کره شمالی با صدور بیانیه‌ای گفت: در بحبوحه شرایط شبه جنگی در شبه جزیره کره که تحریکات بین المللی از سوی کره جنوبی و آمریکا عامل آن بود، تهدید جدی علیه صلح و ثبات و امنیت بین المللی ایجاد شده است. ما قاطعانه درخواست داریم تا حملات توپخانه‌ای و کمپین جنگ روانی کره جنوبی در دستور کار شورای امنیت قرار بگیرند. وی تاکید کرد که کره شمالی در تاریخ 20 اوت حتی یک گلوله به سمت کره جنوبی شلیک نکرده است. میونگ هون گفت: "حادثه مین" و "حملات توپخانه‌ای کره شمالی" ساخته دست آمریکا و کره جنوبی است. در همین حال خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد، جنگنده‌های آمریکا و کره جنوبی امروز (شنبه) بمباران شبیه سازی انجام دادند تا در بحبوحه تنش‌ها با کره شمالی قدرت‌نمایی کنند. در این گزارش آمده است: هدف از این پرواز نشان دادن قدرت‌نمایی نظامی کره جنوبی و آمریکا است. این کمپین باحضور چهار جنگنده آمریکا و چهار جنگنده کره جنوبی علیه اهداف فرضی دشمن انجام شد. از سوی دیگر ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و آدمیرال چویی یون، هی همتای کره‌ای وی امروز در گفت‌وگویی تلفنی بر پاسخ به هرگونه تحرکات کره شمالی با ضد حمله توافق کردند.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید