Performancing Metrics

افشاگری مالدینی از عملکرد فیفا | اتاق خبر
کد خبر: 148770
تاریخ انتشار: 12 مهر 1394 - 10:35
پائولو مالدینی قرار نگرفتن نام جان لوئیجی بوفون در فهرست اولیه نامزدهای کسب توپ طلا را دلیلی برای بی‌اعتبار شدن برترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال دانست....
پائولو مالدینی قرار نگرفتن نام جان لوئیجی بوفون در فهرست اولیه نامزدهای کسب توپ طلا را دلیلی برای بی‌اعتبار شدن برترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال دانست.
 غیبت بوفون 
عدم حضور کاپیتان نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا و قهرمان سری A و جام حذفی ایتالیا در جمع 59 بازیکن برتر جهان در سال 2015 اهالی دنیای فوتبال را نه تنها در ایتالیا بلکه در خارج از مرزهای این کشور متعجب کرده است و بسیاری از آنها در موضع حمایت از وی ظاهر شده‌اند، از جمله دیمیتریو آلبرتینی، نایب رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایتالیا که گفته است تحت هر شرایطی به بوفون رأی می‌دهد. پائولو مالدینی یکی دیگر از ستاره‌های پیشین فوتبال ایتالیا نیز از فیفا به خاطر قرار ندادن نام بوفون در فهرست 59 نفره نامزدهای کسب توپ طلا انتقاد کرد.
 معیار چیست؟
مالدینی در گفت‌و‌گو با نشریه گاتزتا دلواسپورت راجع به نادیده گرفته شدن بوفون گفت: واقعاً چطور ممکن است نام بوفون در این فهرست نباشد و نام برخی دیگر در آن باشد؟ من نمی‌توانم درک کنم چه معیارهایی برای انتخاب این کاندیداها درنظر گرفته شده است. در این فهرست بازیکنانی هستند که فقط و فقط به خاطر نام‌شان انتخاب شده‌اند که حتی اگر این‌گونه هم بوده باشد، بوفون به خاطر سابقه‌اش و کارهایی که در گذشته انجام داده است، شایسته قرار گرفتن در جمع این کاندیداها بود. مالدینی ادامه داد: در سن 38 سالگی، بوفون هنوز یکی از بهترین دروازه‌بانان دنیاست. در انتخاب شدن مانوئل نویر و تیبا کورتوا بحثی نیست، اما براوو و اوسپینا چرا؟ جیجی یکی از ستون‌های یوونتوسی بود که فصل گذشته اسکودتو و کوپا ایتالیا را برد و پس از آن هم به یووه کمک کرد به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد. آیا کسانی که نامزدها را انتخاب کرده‌اند، واکنش او را در مقابل ضربه دنی آلوز در فینال لیگ قهرمانان دیده‌اند؟ متأسفانه توپ طلا اکنون به دست فیفا افتاده است و خوب می‌توان حدس زد که چه اتفاقی افتاده است که نام بوفون در این فهرست وجود ندارد. در گذشته هم زمانی که توپ طلا را فرانس فوتبال اهدا می‌کرد اتفاقات عجیب و غریبی رخ می‌داد، اما الان وضعیت به مراتب بدتر شده است. اگر دغدغه مسئولان انتخاب کننده نامزدها جلب رضایت یکسری تیم‌ها یا فدراسیون‌های خاص است، توپ طلا دیگر اعتباری ندارد.
 توطئه فیفا علیه ایتالیا 
مالدینی در ادامه به وجود توطئه‌ای احتمالی از سوی فیفا علیه فوتبال ایتالیا اشاره داشت و ضمن طعنه زدن به فیفا بابت فساد اخیر گروهی از مقامات ارشدش، تأکید کرد: من نمی‌توانم فراموش کنم که سپ بلاتر جام قهرمانی جام جهانی 2006 را شخصاً به ایتالیا اهدا نکرد. می‌خواهم امیدوار باشم که هیچ توطئه‌ای علیه فوتبال ایتالیا در کار نباشد و این‌طور فکر کنم که اتفاقاتی که برای فوتبال رخ داده با توجه به وضعیت کنونی مدیریت فیفا، عادی بوده است. خوب وقتی نگاه می‌کنی می‌بینی که فیفا کارهای بدتر از این هم انجام داده است. من فکر نمی‌کنم که یک هجمه شخصی علیه جیجی شکل گرفته باشد، چون همیشه در داخل و خارج از میدان یک الگو بوده است. او همیشه آرام، خندان و در تحلیل بازی‌ها حرفه‌ای رفتار کرده است. من امیدوارم که او اتفاق امسال را هم نادیده بگیرد و تصمیمات بی‌موردی که گرفته شده است، روی عملکردش تأثیر نگذارد. کاپیتان پیشین روسونری افزود: امیدوارم که بوفون بتواند برای ششمین بار حضور در جام جهانی را تجربه کند و دروازه‌بان ایتالیا در جام جهانی 2018باشد که اگر این کار را انجام دهد یک رکورد ابدی به ثبت خواهد رساند. اگر بوفون قدرت جسمی و روحی فعلی‌اش را حفظ کند، او را در روسیه هم خواهیم دید. سال‌های پیش به جیجی گفتم که رکورد بازی در تیم ملی ایتالیا را خواهد شکست و او گفت که این اتفاق رخ نخواهد داد، چون می‌خواهد در 30 سالگی بازنشسته شود. من به او توصیه کردم که قبل از اینکه چنین حرفی بزند کمی صبر کند و او خودش هم به این نتیجه رسید که هنوز شیفته فوتبال است و می‌خواهد به دوران بازیگری‌اش ادامه دهد. علاوه بر این، پس از 30 سالگی با استرس و فشارهایی که به شما وارد می‌شود، بهتر دست و پنجه نرم می‌‌کنید.
 بردن توپ طلا 
مالدینی یکی از ستاره‌های دنیای فوتبال بوده است که هرگز موفق به کسب توپ طلا نشده‌اند. او در این باره هم گفت: نبردن توپ طلا برای من یک ناکامی نبود، چون کسب آن هرگز جزو اهدافم نبود. بردن توپ طلا برای یک مدافع سخت است، چون معمولاً این بازیکنان هجومی هستند که جوایز انفرادی را کسب می‌کنند. اینکه فقط مهاجمان به چشم می‌آیند، تمام کاری که برای گل‌های آنها شکل می‌گیرد را کمرنگ جلوه می‌دهد. من به خاطر نبردن توپ طلا گریه نکردم، اما اگر میلان در فینال لیگ قهرمانان سال 2003 به یوونتوس می‌باخت گریه می‌کردم.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید