Performancing Metrics

رعایت استاندارهای مد نظر وارد کنندگان یعنی احترام به سلیقه مشتری | اتاق خبر
کد خبر: 167872
تاریخ انتشار: 20 آبان 1394 - 08:55
اگر استاندارد کشورهایی که قصد داد و ستد با آن ها را داریم رعایت نکنیم، در عمل خودمان را از حضور در بازارهای آن ها و منافعی که این حضور عاید اقتصاد می کند محروم کردیم....

اگر استاندارد کشورهایی که قصد داد و ستد با آن ها را داریم رعایت نکنیم، در عمل خودمان را از حضور در بازارهای آن ها و منافعی که این حضور عاید اقتصاد می کند محروم کردیم.

کیفیت محصولات و رعایت استاندارهای طرف های تجاری در دادو ستدهای برون رمزی، از نکات مهم در موفقیت در صادرات است.کشورها برای کسب جایگاه در بازار های هدف، بیش از هرچیز به رعایت استاندارهای مد نظر این بازارها توجه می کنند. از جمله کشور ترکیه که با رعایت استاندارهای اتحادیه اروگا، توانسته محصولات خود را به این کشور صادر کند. این درحالی است که ایران معیارها و استاندارهای مد نظر خود را حتی در صادرات محصولات خام مد نظر دارد.

محمد لاهوتی، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران می گوید: اگر قصد مراودات تجاری با کشورهای اروپایی و آمریکا را در پسابرجام داریم، و این قصد ناشی از این است که این کشورها صاحب تکنولوژی اند و حجم تقاضای ما از آنان زیاد است، چاره ای نداریم جز اینکه در تولید استاندارهای مد نظر آن ها را رعایت کنیم و باتوجه به آن استاندارها تولید یا استخراج کنیم. اگر در عمل در راستای این استاندارهای حرکت نکنیم، درواقع خودمان را از دست یابی به بازارهای آن ها محروم کردیم.

لاهوتی با اشاره به اینکه امروز در تمام دنیا، اصل فروش هر کالایی احترام به سلیقه مشتری است گفت: رعایت استاندارد مد نظر کشورهای وارد کننده به منزله احترام به اصولی است که کشور خریدار ازما تقاضا می کند. ما اگر می خواهیم به بازارهای ورود کنیم که در ان حضور نداشتیم یا به دلیل عدم رعایت استاندار کشورها  یا تفاوت در استاندارها درآ ن حضور کمرنگی داشتیم، چاره ای جز تجدید نظر و بررسی مجدد  درخواست ها و تولید کالای صادراتی مبتنی بر استاندارهای آن ها نداریم.

منبع: اتاق تهران

 
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید