Performancing Metrics

لزوم توجه به حوزه معدن برای جایگزینی با درآمدهای حاصل از نفت | اتاق خبر
کد خبر: 169393
تاریخ انتشار: 23 آبان 1394 - 14:29
عضو هیأت نمایندگان اتاق زنجان در پاسخ به این سوال که چرا به ظرفیت هایی همچون معدن در بسته رونق اقتصادی لحاظ نشده است، گفت: دولت باید به حوزه معدن توجه بیشتری کند تا ای

عضو هیأت نمایندگان اتاق زنجان در پاسخ به این سوال که چرا به ظرفیت هایی همچون معدن در بسته رونق اقتصادی لحاظ نشده است، گفت: دولت باید به حوزه معدن توجه بیشتری کند تا این بخش فعال تر شده و بدین ترتیب جایگزین درآمدهای نفتی شود.

download

محمود مستندی در گفت و گو با اتاق خبر با بیان اینکه شاهد هستیم که کشورهایی که دارای معادن گسترده ای همچون طلا، نقره، آهن و ... هستند؛ به بهترین وجه از این معادن استفاده می کنند، افزود: این درحالیست که تا چند سال اخیر با وجود معادن غنی در کشور به این حوزه بهایی داده نشده، بدین ترتیب دولت باید تدابیر لازم را اتخاذ کند.

 مستندی ادامه داد: با توجه به اینکه معادن زیادی در کشور وجود دارد ولی از نظر وسعت کوچک هستند باید هماهنگی های لازم صورت گیرد تا فدراسیونی از معادن شکل گیرد؛ این معادن به تنهایی نمی توانند مفید واقع شوند؛ اگرمشارکتی بین این معادن صورت گیرد می توان از این نعمت خدادای کسب درآمد کرد.

 نایب رئیس خانه معدن زنجان با بیان اینکه به دلیل وجود فشارهای اقتصادی، دولت یک شبه تصمیماتی اخد می کند که پاسخگوی مشکلات نیست و تمام زحمات به هدر می رود، اذعان داشت: به عنوان مثال قانون پنجره واحد هم باعث معطل شدن سرمایه گذاران می شود که همین امر زمینه ساز حرکت سرمایه گذاران به سمت دلالی خواهد شد.

 وی تصریح کرد: دولت باید مشوق هایی را در حوزه صادرات بکار گیرد تا جایگزین نفت شود. اوایل انقلاب به تولید بهای زیادی داده می شد و درآمدزایی خوب بود اما در حال حاضر شرایط به گونه ای شده که سرمایه گذاران رغبتی به سرمایه گذاری ندارند.

مستندی درخصوص راهکار خروج از رکود گفت: همانطور که دولت به صنعت خودروسازی وام تخصیص داد و در زمان کوتاهی مردم استقبال کرده و خودروهای زیادی خریداری کردند؛ لازم است که به تولید هم وام 16 درصدی اختصاص داده شود تا تولید رونق یابد و رکود و بیکاری برطرف شود.

 عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران در رابطه با تدوین سیاست تحریک تقاضا توسط دولت در بازارهایی همچون خودور و لوزام خانگی، اظهار داشت: این سیاست درست نیست. درواقع مسکنی برای صنعت خودرو سازی بوده و برای جلوگیری از تعطیلی این صنعت مطرح شده ولی باید اینگونه مشکلات را به طور ریشه ای حل کرد.

مستندی افزود: باید شرایط به گونه ای مهیا شود تا خودورسازان داخلی با شرکت های خارجی همچون تویوتا، هیوندا، کیا و ... وارد مبادله شده و همچنین برای تولیدات داخلی بازارهای فروش خارجی فراهم شود. علاوه براین باید از کشورهای دیگر فکر و تکنولوژی وارد کشور کرد.

وی درخصوص وضعیت اتاق بازرگانی زنجان در دوره هشتم گفت: به نسبت سال های قبل، وضعیت اتاق بازرگانی زنجان بهتر و مطلوب تر شده است؛ این اتاق بروز شده و با اتاق ایران روابط نزدیک تری صورت گرفته است ولی باید زیرساخت هایی هم فراهم شود تا بتوان از این فرصت ها بهتر استفاده کرد.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید