Performancing Metrics

ژاپنی ها دیر به تصمیم می رسند اما زود عمل می کنند | اتاق خبر
کد خبر: 172153
تاریخ انتشار: 27 آبان 1394 - 16:36
چند هفته بعد ازچالش های ایران خودرو و پژوی فرانسه و انتقاد برخی فعالان اقتصادی به همکاری دوباره با فرانسوی ها در زمینه خودرو، شرکت های خودروساز ژاپنی به ایران امدند

چند هفته بعد ازچالش های ایران خودرو و پژوی فرانسه و انتقاد برخی فعالان اقتصادی به همکاری دوباره با فرانسوی ها در زمینه خودرو، شرکت های خودروساز ژاپنی به ایران امدند تا فرصت های همکاری مشترک در این زمینه را با همتایان ایرانی شان بسنجند.

محمدرضا نجفی منش دبیرانجمن قطعه سازان ایران در پاسخ به این سوال که آیا ژاپنی ها می توانند شرکای جایگزین فرانسوی ها در خودروسازی ایران باشند گفت: ما کسی را جایگزین کسی نمی کنیم. اینجا یک فضای رقابتی است و هرکدام از این شرکت ها که بتوانند خواسته های مارا تامین کنند و شرایطمان را بپذیرند، در نهایت با ایران همکاری خواهد کرد. شرایط ما این است که خودروی مورد نظر، خودروی جدید و تکنولوژی روز باشد و 40 درصد از ساخت آن در خاک ایران انجام شود. هر شرکتی این شرایط را بپذیرد، با آن ها همکاری خواهیم کرد.

نجفی منش در بررسی شرایط ژاپنی ها برای همکاری با ایران گفت: ژاپنی ها دیر به تصمیم می رسند اما زود عمل می کنند. ما امیدواریم همانطور که آقای اینابا رییس بخش خصوصی جترو اعلام کردند که خواستار همکاری با ایرانند، پیگیر شکل گیری این همکاری باشند و در این زمینه سرعت عمل به خرج دهند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره همه گزینه ها برای همکاری روی میز است گفت: ما هیچ راهی را نبستیم. هم مشارکت می کنیم، هم سرمایه گذاری می پذیریم. البته ما با واردات خیلی موافق نیستیم و می خواهیم همکاری با خارجی با ایجاد فرصت های شغلی برای ایران و انتقال تکنولوژی همراه باشد.

رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران ادامه داد: بیشتر کشورهایی که برای همکاری ابراز تمایل می کنند منتظر اجرایی شدن برجام و فراهم شدن امکان نقل و انتقال پولند. بدون باز شدن سویفت نمی توان کاری کرد. این امکان باید فراهم شود نه فقط در کار با ژآپنی ها، بلکه در همکاری با ایتالیایی ها، فرانسوی ها و دیگر کشورها، این مسئله مهمی است.

نجفی منش در این باره که ژاپنی ها در چه زمینه هایی می توانند بهتر با ایران همکاری کنند گفت: ما به ژاپنی ها پیشنهاد کردیم در تولید قطعات با ما همکاری کنند. ما در افق 1404 نیاز به هشت میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید داریم که از ژاپنی ها خواستیم شرکت های متمایل به سرمایه گذاری را معرفی کنند. در زمینه آموزش و بهره وری هم ژاپنی ها پیشرفت های زیادی دارند و می توانیم از ظرفیت های همکاری در این حوزه ها هم استفاده کنیم.

نجفی منش در پایان اضافه کرد: ما اعلام کردیم که خریدار صرف نیستیم و واردات مورد نظر ما نیست.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید