Performancing Metrics

دو چالش پیش‌روی صنعت برق جهان | اتاق خبر
کد خبر: 179720
تاریخ انتشار: 9 آذر 1394 - 17:35
معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت: رشد روزافزون جمعیت و توسعه اقتصادی دو چالش پیش روی صنعت برق جهان است....

معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت: رشد روزافزون جمعیت و توسعه اقتصادی دو چالش پیش روی صنعت برق جهان است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا در استان مرکزی، علیرضا احمد یزدی در مراسم تقدیر از صنایع همکار در پیک‌سایی تابستان سال 94 در ساوه افزود: این دو چالش عمده براساس اعلام نظر شورای جهانی انرژی در سال 2014 مطرح و برای جهان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به رشد روزافزون جمعیت به عنوان اولین چالش پیش روی صنعت برق جهان اظهار کرد: اگر مدیریت مصرف سرلوحه کار قرار نگیرد، قطعا با وجود رشد جمعیت، جوامع بشری دچار بحران خواهند شد.

احمد یزدی با بیان اینکه جمعیت جهان در 50 سال اخیر دو برابر افزایش پیدا کرده است، اضافه کرد: دو برابر شدن نیاز مصرف برق طی هر 10 سال نگران‌کننده است.

به گفته وی افزایش تقاضای انرژی و انتشار گازهای آلاینده از یک طرف و گرم شدن زمین از طرف دیگر از جمله تبعات عدم مدیریت مصرف برق در جهان است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 237 میلیون تن انواع گازهای آلاینده در جهان تولید شده که تولید این میزان گاز آلاینده هزینه‌های بالایی را در جریان کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌های ناشی از آن برای جوامع در بر دارد.

معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر با بیان اینکه جهان راهی جز مدیریت مصرف برق ندارد، خاطرنشان کرد: کاهش تقاضا و مصرف و استفاده بهینه از منابع انرژی مهمترین انتظار صنعت برق از دنیاست.

وی با تاکید بر اینکه گرمای کنونی زمین در 200 سال گذشته بی‌سابقه بوده است، افزود: افزایش دمای هوای نیاز به لوازم سردکننده را دوچندان می کند و همین موضوع عاملی برای افزایش مصرف انرژی است.

به گفته وی کاهش راندمان کار نیروگاه‌ها خصوصا نیروگاه‌های حرارتی، ذوب شدن یخ‌های قطبی و بروز حوادث طبیعی نظیر سیلاب‌ها و طوفان‌ها منجر به تامین برق بیشتری خواهد شد.

احمد یزدی خاطرنشان کرد: توان تولید هر واحد نیروگاهی با توجه به افزایش مصرف برق و گرمای هوا بین 25 تا 30 درصد کاهش می یابد.

وی در ادامه با تقدیر از صنایع همکار در حوزه مدیریت مصرف برق اظهار کرد: در ابتدای اجرای طرح صنایع همکار، تعداد صنایعی که در کاهش مصرف همکاری داشتند 300 واحد بود و هم‌اکنون این میزان در سراسر کشور به دو هزار و 600 واحد صنعتی افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی برای این تعداد صنعتی که در مدیریت مصرف برق همکاری داشته‌اند، بالغ بر 100 میلیارد تومان پاداش و تخفیف در قبوض برق لحاظ شده است.

وی تصریح کرد: براساس بررسی‌هایی که انجام شده است، هم‌اکنون بالغ بر 10 هزار واحد صنعتی از ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به صنایع همکار برخوردار هستند، که امید است این رقم در کشور محقق شود.

در ادامه این مراسم که در شرکت لاستیک پارس شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه برگزار شد، از 31 نفر از مدیران صنایع این شهرستان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی به جهت مدیریت در مصرف برق تجلیل بعمل آمد.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید