Performancing Metrics

کشورهای مختلف دنیا دعوت به سرمایه‌گذاری در لرستان شدند | اتاق خبر
کد خبر: 182621
تاریخ انتشار: 12 آذر 1394 - 15:20
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد از ارسال دعوت نامه به سفارتخانه های کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در لرستان خبر داد....

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد از ارسال دعوت نامه به سفارتخانه های کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در لرستان خبر داد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، حسین سلاح ورزی صبح پنج شنبه در جلسه بررسی راهکارهای جذب سرمایه‌گذاری خارجی با اشاره به اینکه تشکیل این کمیته، مصوبه‌ آخرین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان بود، اظهار داشت: به هر حال ضرورت دارد خودمان را برای استفاده از دوران پساتحریم آماده کنیم تا از شرایط به وجود آمده نهایت بهره را نصیب استان کنیم.

وی گفت: در همین راستا دعوت‌نامه‌ای به صورت دو زبانه در اتاق خرم‌آباد تهیه شد که به همراه خلاصه‌ای از ظرفیت‌های استان و مزیت‌های سرمایه‌گذاری موجودمان با امضای استاندار لرستان به سفارت‌خانه‌های کشورهای مختلف ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه چند سفارتخانه به این دعوت، پاسخ داده اند بیان داشت: علاوه بر آن با ۲۳ اتاق مشترک نیز با در نظر گرفتن امکان همکاری در زمینه‌های مشخص، مکاتبه صورت گرفته و قابلیت‌های استان لرستان به آن‌ها معرفی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با بیان اینکه با اتاق‌های بازرگانی هشت کشور صنعتی هم مکاتبه کرده‌ایم، افزود: تاکنون از اتاق‌های مشترک ایران و انگلیس، ایران و فرانسه، ایران و چین، ایران و عمان و همچنین اتاق بازرگانی و صنعت استکهلم هم پاسخ‌های دریافت کرده‌ایم.

سلاح ورزی ادامه داد: با توجه به حضور هیت‌های بلندپایه تجاری در روزهای اخیر در تهران، می‌توانیم از شرایط موجود استفاده کنیم و در پایتخت رایزنی‌هایی برای معرفی توانمندی‌های لرستان با آن‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بضاعت اتاق خرم‌آباد، بضاعت محدودی است، اظهار داشت: در کنار این مسله، حجم کارهای انجام نشده‌ای که از گذشته باقی مانده‌اند هم آزاردهنده و انرژی‌بر است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با اشاره به اینکه گروه‌های مختلفی به منظور آشنایی با پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری لرستان وارد این استان می‌شوند، گفت: از آنجا که مکان و متولی مشخصی برای هماهنگی و ارزیابی آن‌ها وجود ندارد، با نوعی سرگردانی و پراکنده‌کاری مواجه هستیم که باید نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنیم.

سلاح ورزی همچنین پیشنهاد داد با راه‌اندازی یک سایت مناسب، همه‌ مشخصات و ظرفیت‌های اقتصادی تجاری لرستان برای سرمایه‌گذاری در آن لحاظ شود تا با بروزرسانی آن بتوانیم به صورت یکپارچه پاسخگوی علاقمندان به سرمایه‌گذاری در استان باشیم.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید