Performancing Metrics

معافیت 20 ساله مالیاتی سرمایه‌گذاری در بندر چابهار | اتاق خبر
کد خبر: 2000
تاریخ انتشار: 6 مرداد 1390 - 09:47

 اتاق نیوز- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه هرگونه فعالیتهای اقتصادی در بندر چابهار از معافیت مالیاتی 20 ساله برخوردار می‌شود، از فراهم شدن مزیتهای منطقه آزاد و تسهیل موانع سرمایه‌گذاری در این بندر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عطاءاله صدر با اشاره به اینکه بندر چابهار به جهت واقع شدن در دریای عمان و اقیانوس هند از موقعیت ممتازی در میان بنادر ایران برخوردار است، برنامه های توسعه ای دولت در این بندر را با هدف پشتیبانی کریدورهای شمال – جنوب و شرق و غرب و توسعه محور شرق حائز اهمیت دانست.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان برنامه های استکبار جهانی برای ناامن جلوه دادن منطقه شرق کشور و جلوگیری از رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این منطقه گفت : متأسفانه در گذشته برنامه های دشمنان این مرز و بوم با هدف عدم رشد و تعالی بندر و سواحل چابهار، این منطقه را به «اقتصاد سوخته» تبدیل کرده بود اما هم‌اکنون برای برون رفت از این شرایط برنامه های عمرانی و توسعه ای و ایجاد ظرفیت های اقتصادی بر مبنای توسعه محور شرق در دستور کار دولت قرار گرفته است.

صدر با بیان اینکه اجرای طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با هدف افزایش ظرفیت این بندر به 6 میلیون و ایجاد ظرفیت 30 درصدی ترانیت در فاز اول در دست اقدام است، احیای مجدد سواحل دریای عمان و رونق اقتصادی در این منطقه را از اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از شناسایی 10 نقطه در سواحل خلیج چابهار جهت ایجاد موج شکن های چند منظوره خبر داد وگفت : احداث بنادر کوچک چند منظوره مردمی در چارچوب توسعه سواحل و رونق اقتصادی مناطق محروم انجام می شود که به زودی عملیات اجرایی احداث این موج شکن ها در 10 نقطه از سواحل چابهار آغاز می شود.

به گفته صدر، سازمان بنادر و دریانوردی با اجرای طرح سامانه نظارت بر سواحل و امواج اقیانوسی در منطقه چابهار، موفق به اندازه گیری شاخص های اقیانوسی و جریان های دریایی در این منطقه شد که به این سازمان در پیش بینی توفان چند سال گذشته «گنو» و جلوگیری از شدت خرابی در سواحل چابهار کمک شایانی کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنان‌اش با تأکید بر توسعه مسافرت های دریایی از بندر چابهار، از آمادگی این سازمان در توسعه گردشگری و سفرهای دریایی در سواحل چابهار خبر داد.

معاون وزیر راه همچنین با اعلام الحاق بندر چابهار به منطقه آزاد از فراهم شدن فرصت های مطلوب سرمایه گذاری و تخفیفات سود بازرگانی برای تجار و سرمایه گذاران خبر داد و افزود : هرگونه سرمایه گذاری در بندر از معافیت 20 ساله مالیاتی و مزیتهای منطقه آزاد و مقررات سهل سرمایه گذاری برخوردار می شود.

صدر گفت :در یک سال گذشته 570 میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی جذب فعالیت های اقتصادی و پسکرانه ای بنادر کشوراعم از ساخت سیلو، احداث مخازن نفت برای ترانزیت و سواپ نفت، ایجاد کارخانه تصفیه روغن و شکر و کارخانه فولاد شده است.

وی همچنین با بیان اینکه اقدامات اجرایی سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری با رویکرد «جهاد اقتصادی» اصلاح شده است ، اظهار داشت : با اعلام سال جهاد اقتصادی ، پروژه های سال آینده سازمان بنادر نیز با رویکرد جهاد اقتصادی در برنامه های کاری سال جاری این سازمان قرار گرفت.مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی پروژه های این سازمان در سال جهاد اقتصادی را 102 طرح ذکر کرد که با اعتبار 750 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد. به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، روند پیشرفت این پروژه ها به صورت هفتگی کنترل می شود.

انتهای پیام                                          

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید