Performancing Metrics

محکومیت اظهارات ترامپ توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی | اتاق خبر
کد خبر: 301947
تاریخ انتشار: 23 آذر 1394 - 02:20
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با محکوم کردن اظهارات دونالد ترامپ نامزد حزب جمهور ی خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر لزوم اجازه ندادن به مسلمانان برای ورود به این کشور، این گونه اظهارات را غیر منطقی و غیرعقلانی توصیف کرد.

 

 

به گزارش اتاق خبر  از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه در دیدار اعضای هیأت رئیسه فدراسیون هندبال، با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول و گرامیداشت تقارن تولد حضرت محمد(ص) و میلاد مسیح، گفت: باید از این اتفاق مبارک به منظور افزایش وحدت بین پیروان همه ادیان الهی، به ویژه مسلمانان و مسیحیان استفاده کرد.
وی با اشاره به روایتی که از پیامبر اسلام(ص) درباره بشارت تمام شدن ماه صفر در منابع و ماخذ اسلامی آمده، افزود: اگر چه ماه صفر ماهی است که پیامبر رحمت از میان مردم می روند، اما به پایان آن و آغاز ربیع الاول بشارت داده اند که این مسأله مهمی برای مسلمانان در همه ادوار و اعصار است.
هاشمی رفسنجانی، با آرزوی آغاز دوره ی جدیدی برای مسلمانان در ربیع الاول، به شرایط ایران و روابط با دیگر کشورها در پسا برجام اشاره کرد و گفت: میلاد دو پیامبر اولو العزم رحمانی یعنی حضرت محمد(ص) و حضرت عیسی(ع) فرصت مناسبی برای حل مسایل اختلافی در فضای منطق و استدلال است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت ضمن محکوم کردن اظهارات دونالد ترامپ نامزد انتخابات حزب جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: این اتفاق در وهله نخست برای دولتمردان آمریکا، زیان بار است که البته کاخ سفید این اظهارنظر را سریعاً محکوم و کاملاً مغایر با ارزش های آمریکا دانسته است.
هاشمی رفسنجانی، با اشاره به حضور مسیحیان در بیش از 60 کشور اسلامی، بر زندگی مسالمت آمیز پیروان همه ادیان تأکید کرد و گفت: همه پیامبران الهی و به طریق اولی پیامبر اسلام، بر مهربانی انسان ها نسبت به یکدیگر توصیه های فراوانی دارند و سخنان اختلاف برانگیز، برخاسته از تعصب های جاهلی است که متأسفانه در اسلام هم بعضی از گرو ه های تندرو، کارهای خشن افراطی می کنند که نمونه های آن را این روزها در اقدامات طالبان، داعش، القاعده، بوکوحرام و ... می بینیم.
وی با ابراز تأسف از تأثیرات منفی تفکرات افراطی در میان جوانان، احساسات پوچ را برای هر انسانی در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی خطرناک دانست و گفت: باید عوامل جدی نشاط آور جامعه را تقویت کنیم که یکی از بهترین عوامل آن، ورزش است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نگاه دانشگاهیان درخصوص تأثیرات منفی انسداد سیاسی برای گسترش فسادهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، گفت: جامعه مرکب از عوامل متعدد تأثیرگذار بر همدیگر است که باید نگاهی هم زمان به همه آنها داشت تا جامعه پویایی و نشاط خویش را حفظ نماید.
هاشمی رفسنجانی، دوری افراد به خصوص جوانان از معارف اسلامی را زمینه ساز گرفتاری و آلودگی به انواع انحرافات دانست و اظهار داشت: پوچی که بدترین و خطرناک ترین حالت ممکن است، بر اثر دوری از اخلاقیات و معارف الهی در انسان ها به وجود می آید که اگر کشوری به پوچی جوانان برسد، به سقوط ارزش های آن جامعه نزدیک می شود.
وی با برشمردن برخی از عوامل تأثیرگذار در نا امیدی جوانان در جامعه، اظهار داشت: جوانانی که در عصر انفجار اطلاعات به سر می برند، اگر راه اظهارنظر بر آنها بسته شود، خیلی زود دلزده و نا امید می شوند.
هاشمی رفسنجانی با بیان این جمله که«جوانی که با ورزش سروکار دارد، همیشه شاداب و سرزنده است»، گفت: ورزش در تاریخ بشریت، پادزهری برای حالت خمودگی جسمی و روحی انسان ها بوده و هیچ منکری در دنیا ندارد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، توجه به ورزش خانم ها را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی توصیف کرد و با ابراز تأسف از ظلم تاریخی در حق نصف جمعیت جامعه، گفت: نیاز زنان به ورزش به خاطر شرایط جسمی آنان، اگر بیشتر از مردان نباشد، کمتر نیست.
هاشمی رفسنجانی حفظ موازین اسلامی توسط بانوان در ورزش را باعث افزایش آبروی مسلمانان در جوامع بین المللی دانست و گفت: خانم های ورزشکار به خاطر روحیات شادابی که دارند، علاوه بر آثار ملی و بین المللی، تأثیرات شگرفی نیز در خانواده ها و جامعه می گذارند.
وی با توصیف جوانان بی جنب و جوش به آب راکد، گفت: آب و جوانی که هر دو مظهر نشاط و زلالی هستند، اگر ایستایی داشته باشند و تحرک نداشته باشند، مرداب می شوند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با توصیه مسئولان کشور به گسترش برنامه های ورزشی گفت: شکست و پیروزی در میادین ورزشی سازنده است، چون ادامه هر شکست، تلاش بیشتر برای بُرد در آینده است و پیروزی نیز روحیات انسان را تقویت می کند.
هاشمی رفسنجانی با یادآوری خاطرات خویش در ایام جوانی در حوزه علمیه قم و ابراز نارضایتی از عدم توجه طلبه های آن زمان به ورزش، گفت: گروهی از طلبه ها که اتفاقاً بعدها اکثر آنها از بزرگان سیاست و فرهنگ شدند، با یک توپ و تور در بیابان های اطراف قم به ورزش والیبال می پرداختیم که تأثیرات فراوانی نیز در تقویت روحی جمعی ما داشت.
وی با تأکید بر توجه به ورزش، به عنوان یکی از نواقص زندگی ماشینی عصر حاضر، اظهار داشت: یکی از کارهای خوب مسئولان کشور، توجه کافی به ورزش است و باید برنامه نوسازی ورزشی را برای شرایط پس از برجام نیز جدی بگیریم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر نقش ورزش در جسم و روح دانش آموزان، تأکید کرد: باید مدارس کوچک و بزرگ مخصوصاً در کلان شهرها که زندگی بیشتر ماشینی شده، جایی برای ورزش دانش آموزان داشته باشد.
هاشمی رفسنجانی با ابراز رضایت از عملکرد ورزشکاران و مسئولان ورزش هندبال کشور، پیروزی های اخیر آنان در مسابقات رسمی قطر را ستود و گفت: برای افزایش علاقه ی نوجوانان و جوانان به این ورزش باید به اخبار ورزشی، برنامه های فدراسیون هندبال آورده شود و با خبرهای مثبت جوانان را برای روی آوردن بیشتر به این ورزش تشویق کنند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور چند جوان ایرانی در باشگاه ها و لیگ های معتبر جهانی را نشانه استعدادهای بالای آنان دانست و تأکید کرد: اگر زیرساخت های ورزش بهتر و بیشتر فراهم شود، شاهد گسترش کمی و کیفی این ورزش در سراسر کشور و ورزشکاران این رشته در مسابقات جهانی خواهیم بود.
هاشمی رفسنجانی، توسعه ورزش را یکی از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی خواند و با اشاره به موفقیت های تیم های باشگاهی این دانشگاه در رشته های مختلف، گفت: همکاری دانشگاه آزاد و فدراسیون هندبال می تواند فصل تازه ای از همکاری های دو مرکزی باشد که سرشار از جوانان هستند.
در ابتدای این دیدار سیدابوالحسن(فخر) مهدوی رئیس و آقایان صالحی امیری، مرتضی بانک و حجت الاسلام والمسلمین زم به عنوان اعضای هیأت رئیسه فدراسیون هندبال کشور ضمن ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های این فدراسیون، به بیان دیدگاه های خویش در خصوص نقش ورزش در تقویت نشاط اجتماعی، ارتباط هنر و ورزش، کاهش تصدی گری های دولت و افزایش حضور مردم در گسترش ورزش در کشور پرداختند.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید