Performancing Metrics

تعداد دکل‌های حفاری فعال ایران ثابت است | اتاق خبر
کد خبر: 303180
تاریخ انتشار: 28 آذر 1394 - 18:32
تعداد دکل‌های نفتی ایران براساس اعلام سازمان کشورهای صادرکننده نفت، از پنج سال پیش تا کنون ثابت است.

تعداد دکل‌های نفتی ایران براساس اعلام سازمان کشورهای صادرکننده نفت، از پنج سال پیش تا کنون ثابت است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، سازمان اوپک در تازه‌ترین گزارش خود تعداد دکل‌های حفاری فعال ایران را 54 دکل اعلام کرده و طبق آخرین گزارش اوپک از تعداد دکل‌های ایران در نوامبر امسال مثل سال‌های گذشته تغییری نداشته و در این ماه از این منظر ایران در جایگاه سوم در بین کشورهای اوپک قرار می‌گیرد.

تعداد دکل‌های ایران از سال 2011 تا آخرین ماه مورد بررسی اوپک یعنی نوامبر امسال بدون تغییر مانده است و ایران همان 54 دکل نفتی فعال خود را دارد.

ایران طی سال‌های تحریم به دلیل نبود سرمایه کافی و البته تحریم‌ها در سال‌های گذشته نتوانسته دکل نفتی جدیدی به مجموعه خود اضافه کند و به همین دلیل نیز طی پنج ساله گذشته تعداد دکل‌های نفتی ایران بی‌تغییر باقی مانده است.

همچنین بر اساس این گزارش ایران در این ماه مشترکا با امارات که توانسته نسبت به ماه گذشته 4 دکل را به مجموعه نفتی خود اضافه کند در رتبه سوم از نظر تعداد کل دکل‌های فعال در بین کشورهای عضو اوپک قرار دارد.

تعداد دکل‌های ایران درحالی همچنان بدون تغییر مانده است که انتظار می‌رود با اجرایی شدن برجام، برداشته شدن تحریم‌ها و البته ورود سرمایه‌گذراان خارجی ایران برنامه خود را برای افزایش تولید و صادرات خود عملی کرده و به تناسب آن تعداد دکل‌هایش را نیز افزایش دهد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید