Performancing Metrics

مجلس تک حزبی خاصیتی ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 303232
تاریخ انتشار: 28 آذر 1394 - 22:35
دبیرکل انجمن اسلامی مهندسان کشور گفت: انتخاباتی که در آن یک طیف یا یک حزب حضور داشته باشند، هیچ خاصیتی ندارد بلکه با حضور همه طیف‌ها، فضای مجلس، فضای پویا و نقادگرانه می‌شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، محمدعلی غریبانی عصر امروز در جمع اعضای انجمن اسلامی مهندسان در اردبیل اظهار کرد: ما در آستانه یک رویداد مهم و سرنوشت‌ساز قرار داریم و در فضایی که کشور به آرامش و تغییر در جهت‌گیری‌ها و کارآمدی بیشتر قوه مقننه و مجریه نیاز دارد، انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه همه گروه‌های 21گانه اصلاح‌طلب در قالب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات وارد انتخابات شدند و تلاششان بر این است تا بیشترین کرسی مجلس را به دست آورند، تصریح کرد: موفقیت اصلاح‌طلبان در مجلس آینده می‌تواند بزرگترین تحول را در کنار تلاش و پیگیری‌های دولت تدبیر و امید رقم بزند.

دبیرکل انجمن اسلامی مهندسان گفت: بدون حضور گروه‌ها، احزاب و تشکل‌های مختلف قطعاً نمی‌توان حرکتی بالنده و رو به جلو انجام داد و در فضای تنگ‌نظرانه و استبدادی هیچ برنامه‌ای نمی‌تواند به نتیجه درست و صحیح برسد.

غریبانی با یادآوری اینکه مجلس آینده باید مبارزه با فساد و به سرانجام رساندن برجام را به عنوان مطالبه مردم در رفع تحریم‌ها مد نظر قرار دهد، افزود: اصلاح‌طلبان از رد صلاحیت هراسی ندارند چرا که یقین داریم شورای نگهبان بیخودی رد صلاحیت نمی‌کند.

وی با یادآوری اینکه قطعاً باید با تمام قوا و توانمان در انتخابات پیش رو حضور داشته و مشارکت کنیم، بیان کرد: تنها به شکوفایی کشور و استان اردبیل باید فکر کنیم و سعی و تلاشمان بر این باشد تا این استان در مسیر ریل توسعه گام بردارد.

غریبانی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بنده به همبستگی مردم، اقبال آنها و افراد با تجربه در انتخابات امیدوار هستم و تلاشمان باید بر این باشد تا مجلس دهم مجلسی با کارنامه موفق همراه با پیگیری‌های مستمر باشد.

نماینده سابق مردم اردبیل در مجلس، حساس‌ترین مقطع انقلاب اسلامی را در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان یادآور شد و ادامه داد: امیدواریم دوران افراط و تفریط در این کشور به پایان برسد و همه جناح‌ها و جریان‌های سیاسی با احترام به قانون اساسی و توجه به اصول آن به عنوان میثاق خون شهدا و انقلاب در مسیری حرکت کنند تا فضای وحدت و همدلی و همچنین ارتقا نظام اسلامی فراهم آید.

وی تبیین کرد: ‌بالاتر از جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا آرمان‌های بلند این کشور، خط ولایت و حرکت بالنده و ارزشی نظام است که دارای ارج و قرب است و گر نه همه احزاب و گروه‌ها آمدنی و رفتنی هستند و آنچه که می‌ماند دستاوردهای ارزشمند نظام اسلامی است که باید به بهترین شکل پاس داشته شود.

غریبانی با انتقاد از برخی خودسری‌های گروه‌های تندروی اصلاح‌طلب در گذشته که به وحدت رویه ضربه زدند، افزود: در انتخابات پیش رو هدف اصلی تلاش برای رسیدن به وحدت رویه است.

وی دوری از قوم‌گرایی و حزب‌گرایی را به عنوان سم مهلک انتخابات یادآور شد و تصریح کرد: باید با هرگونه منفعت‌طلبی‌ها و دلالی‌ها در انتخابات برخورد شود و از طریق پول‌های حرام و ناپاک کاندیداها تلاش نکنند تا به نحوی راهی مجلس شوند.

غریبانی هرگونه پیشرفت و توسعه را نیازمند انسان‌های کارآمد و توانمند توصیف کرد و ادامه داد: نباید متخصصان ما خانه‌نشین شوند و یا بخواهند خود را کنار بکشند.

دبیرکل انجمن اسلامی مهندسان متذکر شد: اگر می‌خواهیم در ریل توسعه استان با سرعت گام برداریم، باید مدیران توانمند و نمایندگان با برنامه و پیگیری را داشته باشیم تا با شناخت چالش‌ها و ضعف‌های واقعی تلاش کنند تا این ضعف‌ها و نقص‌ها را برطرف کنند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید