Performancing Metrics

تاکید جهانگیری بر تقویت روابط همه جانبه میان تهران و باکو | اتاق خبر
کد خبر: 303761
تاریخ انتشار: 1 دی 1394 - 08:53
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ایران و‌ آذربایجان در منطقه حساسی قرار دارند، توسعه هدفمند گروه‌های تروریستی و افراط‌گرایان مذهبی نظیر داعش را خطری بزرگ برای کشورهای منطقه دانست و آمادگی تهران برای همکاری مشترک با باکو در مبارزه با تروریسم در سطح منطقه

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز (دوشنبه) در دیدار «شاهین مصطفی اف» وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان، با تاکید بر عزم جدی مقامات کشورمان برای گسترش روابط با جمهوری آذربایجان، سرعت بخشیدن به اجرای توافقات سیاسی و اقتصادی فی‌مابین در یک سال اخیر را گامی مهم در توسعه مناسبات دو کشور دانست.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ایران و‌ آذربایجان در منطقه حساسی قرار دارند، توسعه هدفمند گروه‌های تروریستی و افراط‌گرایان مذهبی نظیر داعش را خطری بزرگ برای کشورهای منطقه دانست و آمادگی تهران برای همکاری مشترک با باکو در مبارزه با تروریسم در سطح منطقه ای و بین المللی را اعلام کرد.

دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به رفتار متناقض غرب در ارتباط با نقض حقوق بشر خاطرنشان کرد: کشورهای غربی درصدد هستند از موضوع حقوق بشر علیه کشورهای دیگر سواستفاده ی ابزاری کنند.

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان نیز در این ملاقات با اشاره به دیدارهای متعدد روسای جمهور دو کشور طی دو سال اخیر گفت: خوشبختانه در این مدت روابط دوجانبه میان تهران و باکو از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده است.

شاهین مصطفی اف از آمادگی کشورش برای توسعه ی سرمایه گذاری در ایران خبر داد و افزود: ایران و آذربایجان از زمینه های متعددی برای توسعه ی همکاری و سرمایه گذاری مشترک برخوردار هستند.

وی همچنین نفت و گاز را از زمینه های مناسب برای توسعه ی همکاری های فیمابین برشمرد و گفت: آذربایجان آمادگی دارد سطح همکاری های خود را با ایران افزایش دهد تا از این طریق بتوانیم به حجم مبادلات اقتصادی بالاتر دست پیدا کنیم.

وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان بر لزوم رفع موانع پیش روی توسعه ی همکاری ها از جمله همکاری های بانکی دو کشور تأکید کرد و افزود: با لغو تحریم های ایران، سطح همکاری ها و مبادلات تجاری دو کشور افزایش خواهد یافت.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید