Performancing Metrics

محسن رهامی: اصلاح‌طلبان رقیب مسئولان نظام نیستند | اتاق خبر
کد خبر: 304323
تاریخ انتشار: 3 دی 1394 - 21:07
عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با تاکید براینکه این جریان سیاسی رقیب مسئولان نظامی نیست، گفت: ما بخشی از همان نیروهایی هستیم که انقلاب را محقق ساختیم و امروز هم دلسوز ارزش های انقلاب هستیم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایلنا، حجت الاسلام محسن رهامی در همایش هم‌اندیشی اصلاح‌طلبان که عصر امروز (پنجشنبه) در کانون توحید تهران برگزار شد، اظهارداشت:ماموریت مهم مجلس دهم ایجاد توسعه پایدار در ابعاد مختلف سیاسی ، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی است و همچنین این مجلس باید در راستای فراهم ساختن لوازم قانونی برای همکاری با دولت در مسیر اجرای برنامه هایش تلاش کند.

وی اضافه کرد: امروز در منطقه ما بحران های جدی توسعه نیافتگی حکمفرماست و متاسفانه در کشور ما با وجود توان بالقوه برای جذب و نگهداری نیروهای متخصص که ایران را به جزیره امن منطقه توصیف کرده هر ساله شاهد خروج سرمایه های علمی و تخصصی از کشور ما هستیم.

رهامی خاطرنشان کرد: براین اساس باید شرایطی ایجاد شود تا از خروج این نیروها جلوگیری به عمل آید و مجلس دهم در دستیابی و اهداف توسعه پایدار نقش بزرگی ایفا خواهد کرد.

عضو شورای سیاست گذاری جبهه اصلاح طلبان تصریح کرد: مجلس مغز متفکر جامعه است و باید در راستای حل معضل های توسعه نیافتگی تلاش کند و این درحالی است که تجربه مجلس های هشتم و نهم و دولت های نهم و دهم به گونه ای دیگر محقق شد.

وی ادامه داد: تجربه دو دوره اخیر مجلس به روشنی نشان داد عدم حضور نخبگان صالح در قوه مقننه که آثار و عواقب ناگواری به همراه خواهد داشت. روند گسترش مفاسد اداری و حجم بالای اختلاس ها در جامعه اسلامی نشان دهنده برباد رفتن سرمایه های ملی از یک سو است که این مساله موید کم توجهی نهادهای نظارتی و در مواردی انحلال آنها است.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین افزود:‌ تلاش ما در جبهه اصلاحات در این راستا است که مردم را متوجه این معضل ها کنیم و با ارایه آمارهای دقیق به مردم ، مسولان را آگاه کنیم تا بدانیم محصول اعمال سلیقه ها چه چیز بوده است.

رهامی تصریح کرد: ما یار مسوولان این نظام هستیم و خود را رقیب آنها نمی دانیم. در واقع ما نیز بخشی از همان نیروهایی هستیم که انقلاب را محقق ساختیم و امروز هم دلسوز ارزش های انقلاب هستیم. ما قصد نداریم دوستانم را نقد کنیم که چرا انزوای سیاسی در پیش گرفته اند بلکه هدف ما این است که نشان دهیم ما نیز نیرویی هستیم که دلمان برای انقلاب می سوزد و قصد داریم مشکلات کشور را با همفکری با همه نیروهای انقلاب حل کنیم.

رهامی خاطرنشان کرد: براین اساس سعی خواهیم کرد مجلسی تشکیل دهیم و با یاری همه نیروها در راستای حل مشکلات تلاش کنیم. فراموش نکنید که در دوران اصلاحات و همچنین در دوران مهندس موسوی انضباط اقتصادی به مراتب بیشتری در کشور حاکم بود.

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاحات ادامه داد: جریان اصلاحات به دنبال رایزنی و تعامل در داخل این جریان و همچنین در بیرون از این جریان است و بر این اساس می کوشیم بر مدار اصلاح طلبی با تمامی احزاب و تشکل های کوچک تعامل کنیم و در خارج از جریان اصلاحات نیز همین روش را مد نظر قرار دهیم.

وی اضافه کرد: معنای تعامل در جبهه اصلاحات این است که اگر کسی زمانی معاون اول دولت اصلاحات بوده هنگامی که مجموع اصلاح طلبان به این نتیجه می رسند که روحانی از بخت بیشتری برخوردار است به نفع جریان اصلاحات کنار می کشد .

اوادامه داد: تلاش ما این است که با همه جریان ها تعامل کنیم و مصالح ملی را دنبال کنیم تا فضایی از همکاری و آرامش سیاسی اجتماعی را جایگزین فضای امنیتی در آستانه انتخاب نیز کنیم چرا که ما به خوبی می دانیم در هنگام غلبه فضای امنیتی، همه متضرر می شوند.

رهامی در پایان تصریح کرد: انتخابات پیش رو نه یک تهدید بلکه فرصتی است و در فضای آرام پیش از انتخابات می توان انتظار داشت که مجلسی قدرتمند در آینده نزدیک تشکیل شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید