Performancing Metrics

حداقل کفایت سرمایه ایرلاین‌ها تا پایان دی تعیین می شود | اتاق خبر
کد خبر: 306623
تاریخ انتشار: 15 دی 1394 - 12:25
معاون عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به درخواست تاسیس ۴ ایرلاین به این سازمان از تعیین حداقل کفایت سرمایه برای فعالیت ایرلاین‌ها تا پایان ماه جاری خبر داد.

اتاق خبر: محمد خداکرمی افزود: طبق دستورات وزیر راه تعیین حداقل کفایت سرمایه برای فعالیت شرکت‌های هواپیمایی توسط سازمان هواپیمایی کشوری در حال بررسی است و حداکثر تا پایان دی‌ماه این رقم حداقل کفایت سرمایه اعلام می‌شود.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی تصریح کرد: میزان کفایت سرمایه به نوع فعالیت پروازی هر ایرلاین بستگی دارد و ممکن است شرکتی در نظر داشته باشد با ناوگان کوچک فعالیت کند بنابراین میزان کفایت سرمایه این ایرلاین با ایرلاینی که در مسیرهای پروازی بین‌قاره‌ای با ناوگان بزرگ فعالیت می‌کند متفاوت خواهد بود.

معاون عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به این‌که بر اساس انواع فعالیت ایرلاین‌ها اعم از منطقه‌ای، چارتری و برنامه‌ای حداقل کفایت سرمایه مورد نظر مشخص می‌شود، بیان کرد: در 10 ماه اخیر درخواست تاسیس بیش از 40 شرکت هواپیمایی به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شده اما با توجه به دستورالعمل تاسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی یعنی داشتن حداقل کفایت سرمایه به‌عنوان یکی از الزمات،  متقاضیانی که نمی‌توانند کفایت مالی خود را به اثبات برسانند نمی‌توانند مجوز موافقت اصولی برای تاسیس ایرلاین و به تبع آن استفاده از تسهیلات بانکی و صندوق توسعه ملی را دریافت کنند چراکه اولویت دولت حمایت از شرکت‌های هواپیمایی فعلی است.

خداکرمی با اعلام این‌که بسیاری از درخواست‌های دریافتی برای تاسیس ایرلاین جدید با هدف استفاده از تسهیلات است گفت: از بین متقاضیان فقط 4متقاضی اصلی تاسیس ایرلاین جدید هستند و کفایت مالی آنها ثابت شده است. از انی ایرلاین‌ها هم تاکنون یک ایرلاین موفق به دریافت مجوز موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری شده است.

به گزارش تسنیم وزیر راه و شهرسازی 29 آذر سال گذشته در مراسم رونمایی از دستورالعمل جدید تاسیس شرکت های هواپیمایی از اعمال محدودیت برای ورود هواپیما به کشور خبر داده و گفته بود شرکت های هواپیمایی ایران باید به کفایت سرمایه برسند تا بتوانند مجوز پرواز دریافت کنند.

لازم به ذکر است حدود 4 ماه قبل آخوندی در بازدید از شرکت فرودگاه های کشور ممنوعیت اجاره یا خرید هواپیما با سن کمتر از 15 سال را به پس از رفع تحریم ها موکول کرد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید