Performancing Metrics

تائید صلاحیت ۲۳۸ نامزد نمایندگی مجلس در استان کرمانشاه | اتاق خبر
کد خبر: 306657
تاریخ انتشار: 15 دی 1394 - 14:16
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه، اعلام کرد: براساس آمار نهایی بررسی صلاحیت ها در 6 حوزه انتخابیه استان کرمانشاه از میان 295 نفر داوطلب، تعداد 238 نفر توسط هیات های اجرایی تائید صلاحیت شدند.

 

 

به گزارش اتاق خبر ،یوسف شاحسینی روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: طبق جدول زمان بندی شده، امروز اعلام نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 6 حوزه انتخابیه استان کرمانشاه به وزارت کشور، هیات نظارت و نیز داوطلبان رد صلاحیت شده اعلام شد.
وی افزود: براساس آمار نهایی اعلام شده از میان 295 نفر داوطلب حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 6 حوزه انتخابیه استان کرمانشاه، صلاحیت تعداد 238 نفر تائید و 48 نفر نیز رد صلاحیت شده اند ضمن اینکه 9 نفر نیز انصراف خود را از نامزد شدن در انتخابات هفتم اسفند کرده اند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری کرمانشاه ادامه داد: هیات های اجرایی در چهارچوب اختیارات قانونی و براساس اعلام نظر مراجع چهارگانه به بررسی صلاحیت داوطلبان پرداخته اند.
وی با اشاره به این نکته که قانون فرصت شکایت را در اختیار داوطلبان رد صلاحیت شده قرار داده است، اظهار کرد: افراد رد صلاحیت شده توسط هیات های اجرایی از تاریخ 16 تا 19 دی ماه می توانند شکایت خود را به هیات نظارت بر انتخابات استان اعلام کنند.
شاه حسینی افزود: هیات نظارت استان از تاریخ 20 تا 26 دی به مدت هفت روز به بررسی شکایت های افراد رد صلاحیت شده و همچنین بررسی صلاحیت داوطلبان تائید صلاحیت شده از سوی هیات های اجرایی می پردازد و 24 ساعت پس از اتمام زمان قانونی، فهرست نهایی افراد تائید صلاحیت شده به شکل رسمی اعلام می شود.

** جزئیات بررسی صلاحیت ها در حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه
رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه، جزئیات افراد تائید صلاحیت شده و رد صلاحیت شده در حوزه های 6 گانه انتخابیه استان کرمانشاه را به این شرح اعلام کرد:
شاه حسینی گفت: در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه از میان 116 داوطلب، 101 نفر تائید صلاحیت، 13 نفر رد صلاحیت و 2 نفر انصراف داده اند.
وی افزود: در حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو از میان 48 نفر داوطلب، 33 نفر تائید صلاحیت، 14 نفر رد صلاحیت و یک نفر نیز انصراف داده است.
به گفته این مسئول، در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب از میان 35 نفر داوطلب، 29 نفر تائید صلاحیت، چهار نفر رد صلاحیت و 2 نفر نیز انصراف داده اند.
بر همین اساس در حوزه انتخابیه سنقروکلیایی از میان 37 نفر داوطلب حضور در انتخابات، 34 نفر تائید صلاحیت و سه نفر رد صلاحیت شده اند.
شاه حسینی گفت: در حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی از میان 37 داوطلب، 24 نفر تائید صلاحیت، 10 نفر رد صلاحیت و 3 نفر نیز انصراف داده اند.
وی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین از میان 22 داوطلب، 17 نفر تائید صلاحیت، چهار نفر رد صلاحیت و یک نفر نیز انصراف داده است.
انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به صورت همزمان در روز هفتم اسفند در سراسر کشور برگزار می شود.
استان کرمانشاه دارای هشت نماینده در مجلس شورای اسلامی و دو نماینده در خبرگان رهبری است.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید