Performancing Metrics

چند خبر از موسیقی و تجسمی | اتاق خبر
کد خبر: 307320
تاریخ انتشار: 25 دی 1394 - 15:27
کنسرت گروه موسیقی سنتی «روشنا» در سومین جمعه زمستانی برگزار خواهد شد.

به گزارش اتاق خبر، گروه روشنا به سرپرستی حسین اینانلو وخوانندگی مظفر شفیعی 18 دی‌ماه ساعت 21 روی صحنه می‌رود.

 
کنسرت این گروه در دو بخش اجرا می‌شود؛ بخش اول آن شامل قطعات بی‌کلامی مانند پیش درآمد افشاری، ضربی افشاری، ضربی دشتی، رنگ افشاری، چهار مضراب دشتی، تک‌نوازی‌های سه‌تار و نی و همچنین دونوازی سه‌تار و کمانچه خواهد بود.
 
گروه روشنا در بخش دوم اجرای خود تصنیف‌هایی را مانند زمزمه، کمین‌گاه جنون و درد نهان سوز برای مخاطبان اجرا خواهد کرد. همچنین در این بخش، تک‌نوازی کمانچه، دونوازی سه‌تار و چهارمضراب ابوعطا نیز اجرای می‌شود.
 
آهنگسازی و تنظیم قطعات از حسین اینانلو و اشعار خوانده‌شده در این اجرا از شفیعی کدکنی خواهد بود.
 
علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این برنامه می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.
 
آوای شورانگیز
 
گروه موسیقی سنتی «آوای شورانگیز» سومین جمعه دی‌ماه در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.
 
 گروه موسیقی سنتی آوای شورانگیز (ویژه بانوان) به سرپرست آوا پازوکی 18 دی‌ماه ساعت 13:30 در سالن خلیج فارس به روی صحنه می‌رود و برای علاقه‌مندان هشت قطعه خاطره‌انگیز را اجرا خواهد کرد.
 
این کنسرت در دو بخش برگزار خواهد شد و قطعاتی مانند گریزان، خوش‌آمدی، نگاه، ای زلف سرکجت، از آهنگسازانی مانند عطاءالله خرم، همایون خرم، کیوان ساکت، نصرالله زرین پنجه، علی‌اکبر شیدا، پرویز اتابکی و مرتضی نی‌داودی با اشعاری از ناصر صفا الهی، هما میرافشار، ملک‌الشعرای بهار، فریدون مشیری و حسام‌السلطنه اجرا می‌شود.
 
کمپین شهروند سالم آغاز به کار کرد
 
با اکران طرح‌های گرافیکی با موضوع شهروند سالم، پایتخت کشور حال‌وهوای متفاوتی به خود گرفت.
 
این طرح‌ها آثار برگزیده گرافیست‌های برجسته‌ای است که روی بیلبوردها، عرشه‌های پل و پرتابل‌های شهری به‌منظور فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت در معرض دید عموم قرار گرفته است.
 
در کارگاهی سه روزه، گرافیست‌های برجسته به ارائه طرح‌های خود با موضوع «شهروند سالم» پرداختند که در نهایت آثار برگزیده این کارگاه سه روزه در سطح شهر اکران شد.
 
جملات ارائه‌شده در این طرح‌ها با همکاری کارشناسان و مسؤولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بررسی و تأیید شدند و هدف از آن، ایجاد حساسیت در شهروندان نسبت به توجه به سلامت فردی و خانوادگی، مضرات استفاده بی‌رویه از نمک، چربی‌های اشباع شده، ترویج تغذیه سالم و دیگر پیام‌های سلامت عمومی بوده است.
 
منبع:ايسنا
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید