Performancing Metrics

انتقال اشتباهی یک موشک آمریکایی به کوبا اوباما را به دردسر انداخت | اتاق خبر
کد خبر: 307632
تاریخ انتشار: 19 دی 1394 - 16:17
یک روزنامه آمریکایی نوشت که یک موشک ساخت آمریکا اشتباهی به کوبا منتقل شده و آمریکایی ها تلاش می کنند آن را پس بگیرند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از العالم، روزنامه وال استریت ژورنال چاپ آمریکا با انتشاراین خبر جنجالی ادعا کرد که موشک ناشناخته این کشور اشتباهاً به کوبا منتقل شده است.
سایت خبری رأی الیوم امروز جمعه به نقل از وال استریت ژورنال گزارش کرد: این موشک موسوم به هِل فایر، سال 2014 به جای انتقال به اروپا اشتباهی به کوبا منتقل شد.


این روزنامه انتقال موشک هل فایر به کوبا را از دست دادن فناوری نظامی خواند و یادآور شد: کارشناسان آمریکائی برای پی بردن به نحوه انتقال اشتباهی موشک هل فایر به کوبا تحقیق می کنند و درپی بازپس گرفتن آن از دولت کوبا هستند.
موشک هل فایر معمولاً از بالگرد شلیک می شود و به عنوان سلاح ضد تانک به کار می رود.
روزنامه آمریکایی به تعداد موشک های ارسالی و نحوه فرستاده شدن آن به کوبا اشاره نکرد.
مقام های رسمی دو کشور کوبا و آمریکا تاکنون دراین زمینه اظهار نظر نکرده اند.
روابط کوبا و آمریکا پس از 54 سال مرداد ماه امسال به صورت رسمی برقرار شد.

اوباما باید درباره ارسال موشک به کوبا توضیح دهد

یک سناتور آمریکایی با ارسال نامه‌ای برای دستیار وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: باراک اوباما باید به شهروندان آمریکایی درباره اینکه چرا کوبا امروز موشک‌های آمریکایی را در اختیار دارد، توضیح دهد.

در همین زمینه تسنیم هم به نقل از اسپوتنیک گزارش داد، مارکو روبیو سناتور آمریکایی با ارسال نامه ای برای روبرتا جکسون دستیار وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: باراک اوباما باید در خصوص ارسال موشک های آمریکایی به کوبا به افکار عمومی توضیح بدهد.

نامه روبیو در حالی ارسال شده است که جان کلی فرمانده بخش جنوبی ارتش آمریکا روز جمعه به خبرنگاران گفته است که ایالات متحده هیچ نظری در این باره ندارد که موشکهای آمریکایی چگونه به طور تصادفی به کوبا ارسال شده است.

روبیو در این نامه نوشته است: از شما می خواهم تا اطلاعات مربوط به این مساله را هر چه سریعتر در اختیار کنگره قرار دهید. این واقعیت که دولت از جمله شما ظاهرا قصد دارید تا این اطلاعات را از بحث و بررسی در کنگره مخفی نگه دارید، ناخوشایند است.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال پیش از این به نقل از منابع آگاه نوشت: یک محموله موشک هلفایر آمریکا که برای تمرین آموزشی قرار بوده به اروپا ارسال شود، به طور اشتباه سر از کوبا درآورده است.

این روزنامه افزود: در حادثه ای که زیان و ضرر جدی به فناوری نظامی آمریکا به شمار می رود، یک محموله موشک های هلفایر که قرار بوده به اروپا ارسال شود تا در تمرین آموزشی از آن استفاده شود، به اشتباه به کوبا ارسال شده است.

بازرسان آمریکایی در حال تلاش هستند تا علت اصلی ارسال اشتباهی این محموله به کوبا را پیدا کنند و از دولت کوبا نیز خواسته اند تا این موشک های هوا به زمین را به آمریکا بازگرداند.این موشک ها معمولا از بالگرد شلیک می شود و سلاحی ضد تانک به شمار می رود.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید