Performancing Metrics

واکنش القاعده به اعدام‌های اخیر اعضایش در عربستان | اتاق خبر
کد خبر: 308360
تاریخ انتشار: 21 دی 1394 - 22:54
ایسنا نوشت: در بیانیه القاعده تاکید شده است که این اعدام در آغاز سال میلادی انجام شد و "به منزله قربانی برای صلیبی‌ها" بود.

اتاق خبر - پس از اینکه عربستان سعودی در اعدام‌های اخیر خود در کنار چهار تن از شیعیان از جمله شیخ نمر باقر النمر، 44 تروریست را اعدام کرد تا اینگونه القا کند که تمامی این افراد تروریست بوده‌اند، القاعده عربستان سعودی را تهدید و تاکید کرد که به دلیل اعدام این 44 تن از عربستان انتقام می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، در بیانیه مشترک دو شاخه القاعده در شبه جزیره عرب و کشورهای مغرب اسلامی آمده است که دولت عربستان گروهی از "علما و طالبان علم و مجاهدانی را که با حمله صلیبی معاصر برخورد کردند، اعدام کرد.

در این بیانیه تاکید شده است که این اعدام در آغاز سال میلادی انجام شد و "به منزله قربانی برای صلیبی‌ها" بود.

القاعده در شبه جزیره عرب و کشورهای مغرب اسلامی تاکید کرده است که مسئولان عربستانی پیش از آنکه دست به این اقدام احمقانه بزنند، هشدارهایی را دریافت کردند.

وزارت کشور عربستان در اوایل ژانویه حکم اعدام 47 تن از جمله چهار تن از شیعیان که برجسته‌ترین آنها شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته در عربستان بود، اجرا کرد، این در حالی است که سایر افراد وابسته به القاعده بودند و به دلیل دست داشتن در عملیاتی که القاعده مسئولیت آنها را برعهده گرفته بود، اعدام شدند، اما چهار تن از شیعیان صرفا به دلیل ابراز نظر و عقیده خود و بدون مشارکت در هیچ گونه حملات مسلحانه اعدام شدند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید