Performancing Metrics

طراحی آموزش‌های نوین مهارت شغلی برای نیروی کار | اتاق خبر
کد خبر: 308533
تاریخ انتشار: 22 دی 1394 - 10:20
معاون وزیر کار گفت: آموزش‌های مهارتی نیروی انسانی باید در مسیر استراتژی توسعه صنعتی کشور برنامه‌ریزی شود.

اتاق خبر: محمد امين سازگارنژاد با اشاره به اینکه برنامه هاي توسعه در كشور محور فعاليت هاي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور خواهد بود، خواستار توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در برنامه های صندوق توسعه ملی کشور شد.

بنا بر این گزارش به نقل از مهر؛ معاون وزیر کار اظهارداشت: اين سازمان در برنامه هاي جديد كاري خود تلاش مي كند تا آموزش هاي فني و حرفه اي را به نحوي برنامه ريزي و اجرا نمايد كه در مسير توسعه همه جانبه كشور قرار گيرد. آموزش هاي مهارتي بايد در مسير استراتژي توسعه صنعتي كشور برنامه ريزي شود به طوري كه بتواند يكي از موتورهاي متحرک ارتقاي بهره وري صنعت كشور باشد.

سازگارنژاد افزود: در مسير اقتصاد مقاومتی و برنامه هاي توسعه اقتصادي نيز آموزش هاي فني و حرفه اي بايد سهم خود را در اين برنامه ها تدوين و اجرايي كند. یکی از مهم ترین راه های نقش آفرینی نیروی انسانی در توسعه کشور، برنامه ريزي دقیق، منسجم و کارا براي مهارت آموزی نيروي انساني بر اساس نیاز های بازار کار کشور است، به طوری که اشتغال را مبنی بر مهارت آموزی و تجهیز منابع انسانی به آموزش و مهارت پیش ببریم.

وی افزود: در صورتي كه آموزش های فنی و حرفه ای مبتنی بر برنامه های توسعه باشد، می توانیم همکاری خوبی را در استفاده و بهره وری منابع صندوق توسعه ملی داشته باشیم. درخواست ما از صندوق توسعه ملی اين است که در تمام برنامه هايی آن صندوق در توسعه کشور، نقش آموزش مهارتی نیروی انسانی را در نظر بگیرد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید