Performancing Metrics

انتقاد وزارت خارجه آمریکا از اظهارات ضد اسلامی ترامپ | اتاق خبر
کد خبر: 308611
تاریخ انتشار: 22 دی 1394 - 19:16
ایسنا نوشت: وزارت خارجه آمریکا پس از اظهارات دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه مبنی بر ایجاد ممنوعیت برای ورود مسلمانان به این کشور گفت: اظهارات ضد مسلمانان در مبارزات انتخاباتی آمریکا تنها در جهت تقویت تبلیغات افراط گرایانه است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، درباره استفاده شبه نظامیان افراطی سومالی از اظهارات ترامپ برای جذب نیروهای جدید، بدون اینکه نامی از ترامپ ببرد، گفت: واقعیت این است، اینگونه اظهارات یک کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا در یک پیام ویدئویی برای یارگیری از سوی گروه افراط گرا در راستای اثبات ادعاهای خود استفاده می‌شود.

گروه الشباب در سومالی در یک پیام ویدوئی به اظهارات دونالد ترامپ در دسامبر پس از حوادث کالیفرنیا که منجر به کشته شدن 14 نفر شد، اشاره کرده است.

ترامپ پس از این حوادث خواسته است که مقامات آمریکا برای مقابله با این اینگونه حملات تروریستی، درهای آمریکا را به روی مسلمانان ببندند.

الشباب در پیام ویدوئی خود اعلام کرده است که این اظهارات نشان می‌دهد که آمریکا جریانی را علیه اقلیت مسلمان در این کشور به جریان انداخته است . این گروه در ادامه از مسلمانان خواست که از غرب گریخته و برای مبارزه به این گروه بپیوندند.

ترامپ نه تنها از این اظهارات خود پشیمان نشده بلکه بر این موضعش پافشاری می‌کند، در همین راستا در بسیاری از گفت‌وگوهای انتخاباتی خود بر این موضع تاکید کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دراین‌باره اعلام کرد، جان کری، وزیر خارجه این کشور نسبت به لفاظی‌های خطرناک و مضر هشدار داده است.

وی گفت: من نمی‌خواهم درباره لفاظی‌های خاص یک کاندیدای به خصوص صحبت کنم. اما وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد که به هنگام ورود پناهجویان و مهاجران به کشور، تستی درباره دین و مذهب‌شان گرفته نمی‌شود و نباید چنین تستی وجود داشته باشد.

کربی اضافه کرد: برعکس اینگونه اظهارات می‌تواند به عنوان بذری برای تقویت موضع افراطگرایان استفاده شود که چرا ادعاهای آنها درست بوده و چرا مردم مسلمان باید به این گروه‌های افراطی بپیوندند.

به گفته وی، "به طور آشکار، آمریکا کشور آزادی است. مردم هر آنچه که می خواهند می‌توانند بگویند. اما باید عقلانی فکر کنند که اظهارات آنان از سوی دیگران می‌تواند چه پیامهایی در برداشته باشد."

نظرات
ADS
ADS
پربازدید