Performancing Metrics

تلاش امارات برای لغو نشست اضطراری اوپک | اتاق خبر
کد خبر: 308828
تاریخ انتشار: 23 دی 1394 - 16:41
درحالی‌که وزیر نفت نیجریه از احتمال برگزاری نشست اضطراری اوپک خبر داد، همزمان وزیر نفت امارات تلاش می کند تا مذاکرات برای برگزاری این نشست را فرو بنشاند.

اتاق خبر: پس از اینکه وزیر نفت نیجریه دیروز گفت 2 عضو اوپک خواستار برگزاری نشست اضطراری این سازمان شده‌اند، امارات تلاش می‌کند تا مذاکرات برای این نشست احتمالی را فرونشاند.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ قیمت نفت برنت روز گذشته پیش از افزایش اندک امروز به 30 دلار در هر بشکه کاهش یافت که کمترین رقم در 12 سال گذشته به شمار می‌رود. قیمت نفت از نیمه 2014 تاکنون تقریبا 3 چهارم ارزش خود را از دست داده است.

«امانوئل ایبه کاچیکو» وزیر منابع نفتی نیجریه در حاشیه کنفرانس انرژی در ابوظبی گفت: چنین وضعیتی در بازار احتمال برگزاری نشست اضطراری اوپک برای بررسی مجدد استراژی این سازمان را تقویت کرده است.

با این حال، سهیل بن محمد المزروعی وزیر انرژی امارات در همین کنفرانس گفت استراژی اوپک در حال اثرگذاری است و ما نیاز داریم اجازه دهیم که اتفاق افتد شاید یک تا یک و نیم سال زمان ببرد.

المزروعی افزود: «من متقاعد نشدم که اوپک به تنهایی می‌تواند (اوضاع را) تغییر دهد یا می‌تواند به تنهایی و یک طرفه این استراژی را تغییر دهد تنها به این دلیل که ما شاهد قیمت پایین در بازار هستیم.»

المزروعی ادامه داد درحالی‌که نیمه نخست سال 2016 برای بازار نفت سخت خواهد بود، از طریق کاهش مورد انتظار در تولید کشورهای غیراوپک، بهبود تدریجی در اواخر این سال رخ خواهد داد.

وزیر نفت نیجریه بدون اشاره نام اعضای خواستار برگزاری نشست توضیح داد هرگونه نشستی در ماه فوریه یا مارس برگزار خواهد شد.

نشست بعدی اوپک در 2 ژوئن برنامه‌ریزی شده است.

اما دو نماینده اوپک از کشورهای خارج از حاشیه خلیج فارس در مورد برگزاری این نشست تردید دارند. نماینده یکی از کشورهای آفریقایی در اوپک نیز گفت: «هیچ نشستی برگزار نخواهد شد.»

المزروعی افزود: «من فکر می‌کنم تمامی اعضا از جمله ایران حق دارند تا تولید خود را افزایش دهند. من فکر نمی کنم که ما باید کسی را محدود کنیم.»

احتمال برگزاری این نشست منوط به رفتار عربستان خواهد بود که جلودار مقاومت برای کاهش تولید است.

کاچیکو گفت : «عربستان هرگز موضع نمی گیرد چراکه نمی خواهد مذاکره کند... در حقیقت، در ماه دسامبر احتمال برگزاری نشست پیش از ژوئن بسیار زیاد بود.»

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید