Performancing Metrics

مسئول ‌نرخ‌های بی‌ضابطه‌ آژانس‌‌ها در پروازهای نوروزی مشخص شد | اتاق خبر
کد خبر: 309144
تاریخ انتشار: 25 دی 1394 - 02:05
میزان نوشت: نشست مدیران بازرگانی شرکت‌های هواپیمایی در خصوص پروازهای نوروزی برگزار شد.

اتاق خبر - مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: هرگونه فروش بی ضابطه بلیت توسط دفتر خدمات مسافرت هوایی طرف قرارداد، مغایر با اجرای طرح آزادسازی تلقی می‌شود و مسئولیت بر عهده شرکت‌های هواپیمایی است.


نشست مدیران بازرگانی شرکت‌های هواپیمایی در خصوص پروازهای نوروزی برگزار شد. در ابتدای این نشست مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه در ایام نوروز بسیاری از پروازها یکسر خالی است، ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی براساس تحلیل آمار بازار سال گذشته و تقاضای موجود نرخ مورد نظر خود را اعلام و برای تعیین نرخ مشخص در زمان‌های مختلف به توافق لازم دست یابند.

مرتضی دهقان با تأکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی باید نسبت به اطلاع رسانی دقیق و به موقع به مسافران اقدام کنند، اظهار داشت: دولت هر جا که رقابت مضره وجود داشته باشد وارد عمل می‌شود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقدام لازم را به عمل خواهد آورد.

دهقان با تاکید براینکه هرگونه فروش بی ضابطه بلیت توسط دفتر خدمات مسافرت هوایی طرف قرارداد، مغایر با اجرای طرح آزادسازی تلقی می‌شود و مسئولیت بر عهده شرکت‌های هواپیمایی است، خواستار معرفی سایت های غیر مجاز فروش بلیت به مراجع قضایی شد.
در این نشست همچنین معاون هوانوردی‌ سازمان هواپیمایی کشوری از برنامه ریزی جهت انجام پروازهای نوروزی خبر داد و گفت: ‌سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی برای مدیریت بازار نوروز 95 نسبت به فراهم شدن دسترسی مسافران به بلیت هواپیما اقدامات لازم را به عمل خواهند آورد.

محمد خداکرمی افزود: به همین منظور روز گذشته اولین جلسه ستاد نوروزی با حضور دبیر انجمن و نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی در سازمان تشکیل و مقرر شد در زمان اوج سفر ایام نوروز که از 20 اسفندماه 94 آغاز و تا پایان 20 فروردین ماه 95 ادامه دارد با همکاری شرکت‌های هواپیمایی تدابیر و مکانیزم کنترلی لازم اتخاذ شود.

‌معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری خواستار نظارت‌ شرکت‌های هواپیمایی بر نحوه فروش بلیت و نظارت بر آژانس‌های هواپیمایی طرف قرارداد، شد.

خداکرمی ‌گفت: لازم است شرکت‌ها پس از بررسی‌های لازم و با توجه به زمان، تقاضا و ظرفیت ناوگان، نرخ‌های بلیت در مسیرهای مختلف تعیین کنند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید