Performancing Metrics

چرا گیتار زدن در فضا سخت است؟! | اتاق خبر
کد خبر: 310848
تاریخ انتشار: 1 بهمن 1394 - 15:04
گیتار به‌عنوان یک ساز محبوب در سطح جهانی مطرح است و بسیاری از افراد در سراسر جهان به این ساز سیمی علاقه نشان می‌دهند ولی در میان تمامی کسانی که در طول تاریخ، این ساز را به دست گرفته‌اند، می‌توان کریس هادفیلد را متفاوت‌ترین مورد دانست.

اتاق خبر - هادفیلد مدت‌ها در ایستگاه بین‌المللی فضایی حضور داشته و حتی در آخرین دوره حضور خود نیز فرماندهی این ایستگاه را بر عهده داشته است. او نخستین انسان در تاریخ است که یک موزیک ویدیو در خارج از جو کره زمین تهیه کرده و در طی این کار، آهنگ Space oddity، اثر جاودانه دیوی بویی (که به‌تازگی فوت شده است) را بازخوانی کرده است. این آهنگ به‌صورت کامل بر روی استفاده از گیتار متمرکز است و به همین دلیل نیز هادفیلد بهتر از هرکسی می‌تواند توضیح بدهد که چرا استفاده از گیتار و نواختن این ساز در خارج از جو کره زمین دشوار است.

هادفیلد دراین‌باره می‌گوید که نخستین مشکل اصلی در راه نواختن گیتار در خارج از جو زمین، به بی‌وزنی بازمی‌گردد زیرا در خارج از این سیاره، گیتار بر روی پای فرد نوازنده جای نمی‌گیرد و به همین دلیل شما تمرکز کافی بر روی ساز ندارید.

دومین مشکل نیز مربوط به صحیح نواختن نت‌های موسیقی است، هادفیلد معتقد است که ساختار حافظه و سرعت عملکرد انسان در خارج از جو زمین، اندکی متفاوت خواهد بود و به همین دلیل نیز استفاده از ساز گیتار برای نواختن می‌تواند اندکی دشوارتر از شرایط عادی استفاده از آن در زمین باشد.

در این میان نکته بسیار جالب این است که در حال حاضر و در وب‌سایت یوتیوب، نسخه اصلی این آهنگ با استقبال کمتری نسبت به نسخه اجرا شده توسط هادفیلد روبرو شده است (29 میلیون در برابر 14 میلیون بازدید) و این نشان می‌دهد که علی‌رغم تمامی دشواری‌ها، نواختن گیتار در فضا به ذائقه مخاطبان خوش آمده است.

منبع: آی تی رسان

نظرات
ADS
ADS
پربازدید