Performancing Metrics

توافق هند با فرانسه برای خرید 36 جنگنده رافائل | اتاق خبر
کد خبر: 311986
تاریخ انتشار: 5 بهمن 1394 - 23:59
در دیدار امروز اولاند و مودی صورت گرفت؛
هند و فرانسه امروز (دوشنبه) در جریان دیدار روسای جمهور دو کشور در شهر دهلی نو اقدام به امضای توافقی کردند که براساس آن قرار است هند از فرانسه 36 فروند جنگنده رافائل خریداری کند.

هند و فرانسه امروز (دوشنبه) در جریان دیدار روسای جمهور دو کشور در شهر دهلی نو اقدام به امضای توافقی کردند که براساس آن قرار است هند از فرانسه 36 فروند جنگنده رافائل خریداری کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که رهبران دو کشور با وجود امضای این توافق گفتند، همچنان کارهایی وجود دارد که باید برای نهایی کردن شرایط مالی این قراداد پس از چندین ماه مذاکره بیشتر انجام شود. این قرارداد که ارزش آن 9 میلیارد دلار برآورد شده، یکی از موارد اصلی دستور کار سفر فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه به هند بوده است.

اولاند در جریان این سفر همچنین مهمان افتخاری رژه روز جمهوری هند که قرار است فردا برگزار شود، خواهد بود. با این حال اولاند و نارندرا مودی، نخست وزیر هند پس از دیدار امروز خود گفتند که به مذاکرات بیشتری برای نهایی کردن شرایط قرارداد خرید جنگنده‌های رافائل فرانسوی از سوی دهلی نو نیاز است. این قرارداد از سوی نخست وزیر هند هنگامی که بهار سال گذشته میلادی به فرانسه سفر کرد اعلام شد.

اولاند قرارداد فروش جنگنده‌های رافائل به هند را یک "گام تعیین کننده" توصیف کرد اما گفت، همچنان باید در روزهای آینده یک سری مسائل مالی حل و فصل شوند. همچنین شرکت فرانسوی سازنده جنگنده‌های رافائل موسوم به شرکت "داسو آویاسیون" در بیانیه‌ای اعلام کرد که انتظار دارد در عرض چهار هفته آینده توافق کامل در زمینه فروش این جنگنده‌ها به هند صورت گیرد.

رهبران فرانسه و هند در جریان دیدار امروز خود بر منفعت کشورهایشان در همکاری در جنگ علیه گروه‌های تروریستی بین المللی تاکید کردند.

فرانسوا اولاند اظهار کرد: فرانسه و هم‌پیمانانش بارها و بارها گروه تروریستی داعش را مورد حمله قرار خواهند داد.

رهبران فرانسه و هند در ابتدا سال گذشته میلادی توافق کردند که تعداد جنگنده‌های رافائلی که هند از فرانسه می خرد از 126 فروند به 36 فروند کاهش پیدا کند تا نیازهای فوری نیروی هوایی هند تامین شود.

نارندرا مودی در کنفرانس خبری مشترک با اولاند پس از مذاکرات میان آن ها گفت: فرانسه دوست ویژه کشور ما است و فرانسه 18 سال پیش اولین کشوری بود که ما با آن یک پیمان شراکت راهبردی امضا کردیم. ما اکنون اینجا هستیم تا شراکت خود را به پیش ببریم.

در همین حال در جریان دیدار امروز رهبران دو کشور، شرکت‌ "آلستوم" فرانسه با شرکت راه آهن هند قرارداد ساختن 800 لوکوموتیو در خاک هند را امضا کرد. این می تواند به طرح نارندرا مودی برای تقویت صنایع داخلی هند به منظور اشتغال‌زایی کمک کند.

همچنین اولاند گفت، توافق ساخت شش راکتور هسته‌ای از جانب شرکت "آرووا" فرانسه برای هند در عرض یک سال نهایی خواهد شد. دو طرف مشغول بحث بر سر قیمت انرژی مربوط به این راکتورها به مدت بیش از یک سال بوده‌اند. اولاند و مودی امروز توافق کردند که مذاکرات هسته‌ای دو کشور تسریع شده و ساخت راکتورها در اوایل سال 2017 آغاز شود.

مودی گفت: ما چه در حوزه همکاری هسته‌ای و چه در حوزه راه آهن و دیگر حوزه‌ها بذر تقویت همکاری میان دو کشور را ریخته‌ایم.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید