Performancing Metrics

تیپ نظامی مشترک لهستان، اوکراین و لیتوانی تشکیل شد | اتاق خبر
کد خبر: 312118
تاریخ انتشار: 6 بهمن 1394 - 13:42
وزیر دفاع لهستان در مراسم آغاز به کار تیپ نظامی جدید از نیروهای مسلح لهستان، لیتوانی و اوکراین، گفت که با تشکیل این یگان نظامی ، فعالیت عملیاتی آن از سال 2017 آغاز خواهد شد.

به گزارش اتاق خبر از خبرگزاری آسوشیتد پرس، «آنتونی ماچه رویچ» (Antoni Macierewicz) در سخنان خود تاکید کرد که این تیپ نظامی مشترک باید در مقابل هر کسی که ممکن است امنیت منطقه را تهدید کند، نقش بازدارنده ایفا کند.
مراسم آغاز به کار رسمی این یگان جدید امروز (دوشنبه) در شهر 'لوبلین' در شرق لهستان با حضور وزیران دفاع لهستان، لیتوانی و اوکراین برگزار شد.
وزیر دفاع لهستان هدف از تشکیل تیپ مشترک نظامی را تقویت نیروی پدافند در منطقه ای نامید که به گفته وی نگران فعالیت های روسیه است.
این تیپ قرار است هم در ماموریت های پاسدار صلح سازمان ملل متحد شرکت کند و همچنین در جهت تقویت نیروهای مسلح اوکراین گام بردارد.
از میان سه کشور یادشده، لهستان و لیتوانی عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (NATO) هستند.
تنش در روابط اوکراین و روسیه پس از آن بالا گرفت که رئیس جمهوری هوادار روسیه در اوکراین، در فوریه (بهمن) 2014 با شورش های خیابانی از کار برکنار شد. پس از این برکناری، آشوب و ناآرامی مناطق روس نشین اوکراین را فرا گرفت.
شبه جزیره روس نشینِ کریمه در جنوب اوکراین نیز در ماه مارس (اسفند) از این کشور اعلام استقلال کرد و به روسیه پیوست. اوکراین این استقلال را به رسمیت نمی شناسد.

 

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید